door henkel » 01 feb 2010 22:55
Beste Harry,
Ook deze keer weer bedankt voor je reactie, ik heb het nodige uitgeprobeerd en daarom is mijn reactie wat laat. Kortom, het lukt me nog niet het goede script te maken en dat zal wel te maken hebben met een gebrek aan kennis. Wel ga ik ervan uit dat een script de oplossing is, ook omdat ik het handmatig wel kan aanpassen in de file.
Nog even wat de bedoeling is: Er is een tabel opdrachten met hierin de basisinfo van de opdracht (zoals ook een factuur). Daarnaast is een tabel opdrachtregels en hierin komt de productinfo. In de layout opdrachten heb ik een portaal gemaakt met hierin de opdrachtregels en de inkoopregels uit de gelijknamige tabel. Als ik nu in het portaal of in de opdracht iets verander wordt dit keurig bijgewerkt behalve in de tabel inkoopregels. Ik wil dus van een specifieke opdracht met een opdrachtID en de hierbij behorende opdrachtregelID's bewust alleen de veranderingen doorvoeren in de inkoopregels. Handmatig lukt dit door in inkoopregels hetzelfde opdrachtID opnieuw in te geven. Hierdoor wordt de lookup geactiveerd. Hopelijk kun je me nog volgen en heb je nog wat tips om een goed script samen te stellen.
Groet,
Henk.