Afdruklayout

Vraag en antwoord over FileMaker Pro 10

Re: Afdruklayout

Berichtdoor martin1006 » 08 maart 2010 19:25

Oh ik ben zeker bereid om ervoor te betalen.

Maar geen oplossing vanaf de scratch omdat dit naar mijn inzicht, niet nodig is.

Ik ben vanaf deze week twee maanden in China, vlakbij Hongkong en heb reeds de eerste contacten gelegd met twee developers.
Ik weet precies wat ik wil. Ik weet dat die oplossing die mij voor ogen staat door veel bedrijven zo één op één overgenomen kan worden.

Je alinea over broodroof is treffend. Als dit inderdaad de drijfveer is van ontwikkelaars dan komt die broodroof er vroeg of laat toch. Dat is nu eenmaal de wet van de remmende voorsprong waar ze in de toekomst mee te maken krijgen.

Kwestie van tijd dat Filemaker een keer het loodje gaat leggen tegen andere oplossingen die geen peperdure en eigengereide ontwikkelaars nodig heeft.
martin1006

Berichtdoor SuperWimmie » 08 maart 2010 19:35

Whahaha, doe eens even lekker boos.
Waarom ben je eigenlijk aan Filemaker begonnen?
Er zijn zoveel andere systemen die veel, maar dan ook veel beter zijn...
Er zijn ook veel, maar dan ook veel beter fora dan deze...

En er zijn veel, maar dan ook veel gezelligere gasten hier.
SuperWimmie

Berichtdoor pjotter » 08 maart 2010 19:51

Volgens mij is hij niet aan filemaker begonnen maar hier alleen om te kijken of er iemand in trapt :-) hem een fantastisch programma geven wat hij als commercieel techneut (heeft immers al een paar keer meegeholpen aan een programma en heeft zelfs joomla een keer geinstalleerd :-) ) kan gaan verkopen. Helaas voor ons als FM liefhebbers heeft hij als het pakket in China is gemaakt voor een paar centen voor ons grote gevolgen. Wij zullen immers geen pakket meer kwijt raken als hij eenmaal gaat verkopen. :cry: :cry:
Ik probeer nog te redden wat er is en probeer nog snel over te stappen op een echt gebruiks vriendelijke database zodat ik niet hoef te concureren met hem. :D
Mocht iemand nog een tip hebben voor een goed programma om te proberen hou ik mij van harte aanbevolen.
Volgens mij hoort deze draad gewoon te worden gesloten of te worden verplaats naar het cafe helaas word ik hier niet wijzer van is de eeerste keer in al die jaren dat ik dat hier mee maak......... :evil: :evil:
pjotter

Berichtdoor martin1006 » 09 maart 2010 07:16

De arrogantie hier is ten top. Reacties zoals van pjotter en hbrendel zijn trouwens niet alleen arrogant maar ook dom.

Het zou de heren sieren als ze zich wat meer fatsoen aan zouden rekenen. Blijkbaar moeilijk voor de op de digibeetvolk neerkijkende almachtige FM goden hier op dit forum.
martin1006

Berichtdoor Johnny » 18 maart 2010 18:18

Ik lees met verbazing dit draadje. Wat een negativiteit! Dat is jammer want ik vind dit forum heel goed en heb altijd goede reacties gehad.
FileMaker is een goed database pakket waar je op simpele wijze een simpele database mee kan maken. Wil je een complexe database dan zul je merken dat de oplossingen in FileMaker ook complexer worden. En dan is het ineens niet zo simpel meer. Juist dan is dit forum een goede basis om ervaringen te delen of vragen te stellen.

FileMaker is geen tekstverwerker. De vraag naar de tab werking op de tweede regel herken ik. Je wilt in een tekstveld de inspringing van de eerste regel laten doorlopen naar de tweede regel, zoals bij bullets in Word. Je tilt dan de functionaliteit van een simpel database tekstveld naar een tekstverwerker niveau. Dat is niet de bedoeling van FileMaker, maar het mooie is: FileMaker kan het wel!! Het klopt dat deze functie niet makkelijk is te herkennen in de helpfunctie.

Maar als je de liniaal aanzet en de tabafstand op de gewenste waarde zet en de kantlijn voor tweede inspring instelt komt het goed. Je kan de inspringing slepen op de liniaal maar ook op pixelwaarde handmatig invoeren ( heeft mijn voorkeur: menu opmaak > regelafstand > eigen ). Let op: laat FileMaker wel weten over welke selectie of over welk veld je het hebt, herhaal beide procedures op zowel de schermlayout als de printlayout. In calculatievelden kan de tab zonder meer worden geplaatst.

Ik kan je verzekeren dat FileMaker een perfecte bladspiegel kan toveren via een tekstveld en dat laat zich goed automatiseren. In de vorige alinea staat hoe je dat doet, een half woord moet genoeg zijn.

Verder nog dit: een database maken is een techniek waaraan een analyse moet voorafgaan. Wat wil je precies? Die vraag is moeilijker dan het bouwen van de database zelf. En dat is nou net de vraag die veel beginnende bouwers zich niet stellen. Inclusief mezelf toen ik aan FileMaker begon.
Johnny

Vorige

Keer terug naar FileMaker 10