Filemaker 11

Vraag en antwoord over FileMaker Advanced 11

Re: Filemaker 11

Berichtdoor HJK » 03 maart 2010 20:13

SuperWimmie schreef:* zucht * waarom gaat elke discussie over verbeteringen in Filemaker veranderen in een discussie over andere softwaresystemen?

back on topic a.u.b.

* misschien omdat ik in haak op wat andries aangeeft:
het klopt inderdaad dat FileMaker een eindgebruikers product is en zich niet echt leent voor ontwikkelaars. Je loopt wel vaker tegen de limieten aan dan gewenst.

* misschien omdat ik in haak op iets van jezelf
PDF afdrukmogelijkheid voor de server... ook knap handig als dat er eens kwam.

* misschien omdat ik in haak op 95% van wat hbrendel aangeeft
Die lijst zal ik maar niet quoten ;-)

* misschien omdat het OOK voor Filemaker professionals interessant kan zijn, omdat Servoy niet echt moeilijk is, om het erbij te doen?
* EN misschien, om toch terug komend wat andries aangeeft, je Filemaker moet gebruiken waarvoor het bedoeld is. en 95% wat hier genoemd wordt echt ontwikkelaars-tools zijn.

Ik dacht toch echt wel in te haken op deze topic.

gebruik Filemaker, voor Filemaker stuff, en gebruik andere tools (o.a. Servoy, maar zo zijn er meerdere) voor echte ontwikkeltools
Nogmaals, wij ontwikkelen zelf ook in Filemaker (en in PHP, en in Lasso, en (een beetje) in Java, etc..)
Voel je nu niet gelijk aangevallen, maar lees het als, heej, dat kan voor mij/ons (bedrijf) ook wel eens interessant zijn! :idea:
HJK

Berichtdoor WJ » 04 maart 2010 09:21

Hoi,

Ach johan cruijff heeft het alles gezegd alles heb z'n voor en nadelen.
Zo ook weer hier. Wij zijn absolute liefhebbers van filemaker en het gebruiksgemak van het pakket is ons zo waardevol dat we het voor lief nemen dat in andere omgevingen meer mogelijkheden zijn. We hebben http://www.azorsoftware.nl ontwikkeld en zijn zeer tevreden over het resultaat. Het gebruikersgemak staat bij ons hoog in het vaandel. Wij vinden dat uiteindelijk de ervaring van de gebruiker het belangrijkste is, niet de techniek. Niet dat je geen software op je computer hoeft te installeren en dergelijke motieven. We vinden het niet erg als daar een inspanning aan zit als daar maar een prettiger gebruik tegenover staat. En verder geldt wat ons betreft dat je het juiste gereedschap moet uitzoeken voor een klus. Dus als je heel veel data wilt opslaan of er zijn andere randvoorwaarden waardoor FileMaker niet geschikt is dan moet je gewoon een andere tool kiezen.

Maar wij vinden het een genot om in filemaker te werken en de gebruiker ook en ja wensen blijven we houden :-) gelukkig maar.

Groet,

WJ
Laatst bijgewerkt door WJ op 04 maart 2010 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt
WJ
FileMaker 7-8-9-10-11 Certified Developer

Berichtdoor HJK » 04 maart 2010 10:49

En verder geld wat ons betreft dat je het juiste gereedschap moet uitzoeken voor een klus. Dus als je heel veel data wilt opslaan of er zijn andere randvoorwaarden waardoor FileMaker niet geschikt is dan moet je gewoon een andere tool kiezen.

Helemaal mee eens! :)
HJK

Berichtdoor SuperWimmie » 04 maart 2010 23:11

* zucht * weer 3 berichten over alles behalve Filemaker 11.
SuperWimmie

Berichtdoor Stef » 10 maart 2010 21:42

WJ schreef: We hebben http://www.azorsoftware.nl ontwikkeld en zijn zeer tevreden over het resultaat.

Knap, WJ!

Kan ik eens testen (lees bespioneren)?

Dank!
Stef
Stef

Berichtdoor WJ » 12 maart 2010 14:37

Kan ik eens testen (lees bespioneren)?

Dat is goed je kunt inloggen via FileMaker 11 door op onderstaande link te klikken.
fmp7://kaproject.nl/Azor

Login:Wim
Password:

Veel plezier.
Commentaar is altijd welkom negatief of positief.

Overigens is dit systeem voor een filemaker ontwikkelaar een goed administratie pakket.
Projecten begroten, mooie offertes maken, factureren op basis van fixed price of op nacalculatie.
Projecten inplannen, documenten archiveren en nog veel meer...
We gebruiken het zelf ook als administratie voor onze projecten.

Groeten,

Willem-Jan
WJ
FileMaker 7-8-9-10-11 Certified Developer

Taal

Berichtdoor Sander Krouwel » 19 maart 2010 13:26

Hallo,

Ben beginnend filemaker gebruiker. Ik wil graag weten of het slimmer is om te wachten op de NL versie van FM11 of toch de engelstalige versie aan te schaffen. Het valt mij op dat de lliteratuur allemaal engelstalig is.?

Alvast bedankt
Sander Krouwel

Berichtdoor HJK » 07 mei 2010 21:56

gebruik Filemaker, voor Filemaker stuff, en gebruik andere tools (o.a. Servoy, maar zo zijn er meerdere) voor echte ontwikkeltools
Nogmaals, wij ontwikkelen zelf ook in Filemaker (en in PHP, en in Lasso, en (een beetje) in Java, etc..)
Voel je nu niet gelijk aangevallen, maar lees het als, heej, dat kan voor mij/ons (bedrijf) ook wel eens interessant zijn! :idea:

WOW! En Servoy wordt nu open-source!! http://blog.servoy.com/2010/05/07/servo ... servoy-52/
HJK

Vorige

Keer terug naar FileMaker Advanced 11