Ik geef toe dat - nu ik de trial heb geprobeerd - 11 inderdaad volwassener voelt dan 10 en dat is goed nieuws.
Het slechte nieuws: voor een volledige upgrade vind ik t allemaal wel wat mager. Bovendien voelen sommige nieuwe zaken - zoals we van FileMaker gewend zijn - opnieuw wat ‘half’ aan.
Neem nou die layoutmappen. Op zichzelf een uitstekend idee, maar al geïntroduceerd in versie 9 (als ik me niet vergis) maar dan voor scripts. En dan nu twee versies - en €600 - later voor layouts. Moeten we nou echt tot FileMaker 13 (+ €600), 19 (++ €1800) en 24 (+++ €1500) wachten tot we dezelfde mogelijkheid hebben voor respectievelijk velden, invoerlijsten en relaties?
Of de inspector, die is inderdaad geweldig (ware het niet dat hij er al vanaf versie 5 in had moeten zitten), maar waarom niet ook meteen de formattering van knoppen, portalen, tabs, webviewers, grafieken en voorwaardelijke opmaak erin opgenomen...
Maar ik sluit positief af: één van mn allergrootste wensen sinds ongeveer versie 3 is in vervulling gegaan. Directe toegang tot de script editor vanuit de button setup! Hulde