Ga naar inhoud
  • 0

orders ophalen uit website


Gerard Exis

Vraag

Beste mensen,

ik zit met de volgende vraag;

kan ik met FM16 Pro automatisch gegevens op laten halen (hiermee bedoel ik dus door een simpele clic op een button) uit mijn website ?

De website is gebouwd op PHP (hoop dat ik het goed zeg zo).

Ik wil orders die in de website staan in mijn database importeren en die vervolgens via een barcode scanner gaan verwerken.

alvast dank voor reactie's

 

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Gerard,

Er zijn verschillende manieren om dat te doen. Een heel simpele manier is via ESS. ESS staat voor "External SQL Sources". Hier wat documentatie: https://www.filemaker.com/downloads/documentation/techbrief_intro_ess.pdf

In een notedop komt het hier op neer: De serviceprovider laat toe op hun firewall dat jouw FileMaker Server een ODBC connectie maakt naar de MySQL, Microsoft SQL server of Oracle SQL server die de PHP code op de web site aanspreekt om gegevens op te slaan. Ik veronderstel deze opstelling even omdat de meeste PHP web sites met een MySQL server werken.

Zodra die connectie gemaakt is, kan je tabellen van de SQL server opnemen in je FileMaker oplossing, op een heel transparante manier. Die tabellen en de bijhorende velden zie je dan zelfs in je veld definities en je kan gewoon layouts maken in FileMaker en die velden daar op zetten. Je kan zelfs grafisch relaties bouwen met die tabellen, net zoals met gewone FileMaker tabellen. Hierdoor worden die tabellen eigenlijk deel van je FileMaker omgeving, en kan je op de gewone FileMaker manier ermee omgaan. En met die spreekwoordelijk klik op een knop die gegevens ophalen in je locale tabellen.

Nogmaals, dit is de meest simpele oplossing, maar het vereist dus die connectie met de SQL server op de web site. Tijd dus om even met je web site bouwer te overleggen, zodat die het nodige kan doen om te zorgen dat je daar inderdaad bij kan.

Naargelang de SQL server die gebruikt wordt op de web site, moet er op de FileMaker Server een ODBC driver geinstalleerd worden. Zowel voor Windows als voor maOS zijn deze drivers beschikbaar, en laat maar weten welke je nodig hebt, dan zullen we hier wel een link vermelden naar de sites waar je die drivers kan vinden.

Hopelijk kan je hiermee aan de slag.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...