Jump to content
  • 0

Mail wordt direct verstuurd

hiker

Question

De situatie tot vandaag: Filemaker maakt factuur als PDF en zet deze klaar in de mail. Ik kan de tekst in de mail aanpassen en de mail versturen.

Vandaag: ik krijg geen kans meer om de mailtekst aan te passen in het mailpakket, de mail wordt direct verstuurd door het mailpakket. Mails worden nu verstuurd met de standaard tekst die in Filemaker staat. Normaal pas ik die per klant aan.

Lijkt me niet door Filemaker te komen, maar vraag toch maar even.

Pakketten: FM 10 en als mailpakket Thunderbird. FM niets aan de bestanden veranderd, mailpakket kan ik niets aan wijzigen.

Iemand een idee hoe dit weer terug te zetten is? (Vandaag ook geen update van Windows of Thunderbird gehad)

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

dat lijkt op het verschil tussen "With dialog On" (geef kans om aan te passen) en "With dialog Off" (verstuur direct). Kijk de "Send Mail" script stap eens na, mss dat er daar iets is veranderd.

ik heb wel geen specifieke ervaring met Thunderbird, dus het kan ook zijn dat daar iets veranderd is...

succes!

• 0

Er staat geen vinkje voor "Zonder dialoogvenster".
Maar het pakket draait al jaren goed en ik heb niets veranderd, iets in de communicatie tussen de twee pakketten is blijkbaar veranderd zonder dat daar invloed op is geweest van mij. Maar wat??

• 0

Vorige week de database aangepast zodat ik in een tekstveld de tekst kon typen die in de mail komt te staan. Werkt allemaal goed, mail werd direct verstuurd met de goede tekst.

Nu maak ik net weer een factuur, mailtekst ingevoerd, mail verzenden, komt de mail weer wel eerst zichtbaar in het mailpakket en word dus niet direct verstuurd. Blijkbaar veranderd er steeds iets in de Windowsinstellingen.

Maar probleem is dus op twee manieren opgelost, of het nu wel of niet direct verstuurd wordt, de tekst in de mail komt in alle gevallen goed vanuit FM.