Ga naar inhoud
  • 0

Snooze button


JanDaems

Vraag

Gegroet allen,

Ik zoek een oplossing voor onderstaande uitdaging.

In de database van onze werknemers zitten enkele einddatums opgenomen. Bvb einddatum_contract of vervaldag_paspoort.

Graag zou ik een pop-up scherm hebben ongeveer 1 week voor het verstrijken van deze data.

In het pop-up scherm wil ik een melding bvb. " Het contract van werknemer xxx vervalt op 01/05/2019 " en 2 knoppen:

- KNOP 1: Snooze (dagelijks wordt dit scherm opnieuw geopend)

- KNOP 2: OK (alles werd opgevolgd en melding hoeft niet meer)

Iemand een geniaal idee om dit aan te pakken?

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Uit de losse pols; je kan het op meerdere manieren aanvliegen:

- als afhandelen van expiratie-data echt een bedrijfsactiviteit is, valt er wat voor te zeggen om alle expireerbare items in een aparte tabel onder te brengen;

- Anders moet je met calculatie velden binnen het medewerker-record gaan werken; krijg je wat minder mooie overzichten van. 

- Zorg voor een portaal met de expirerende items volgens het gewenste criterium (kan mij voorstellen dat er meerdere criteria nodig zijn: bij 7 dagen ben je altijd te laat)

- Plaats deze in een card window layout. Maak een knopje ‘expiratie-overzicht’ o.i.d. dat deze opent.

- Vervolgens in het openingscript maak je subscript dat dit expiratie-overzicht opent als er items zijn. 

- Daarnaast een install timer script installeert met de duur uitgerekend tot morgen 0.00 uur, of een andere popup-tijd, dat hetzelfde script uitvoert. 

-Nb timer scripts zijn venster gebonden. Als je veel vensters sluit en opent, moet je je timers steeds opnieuw installeren.

Ergo, snoozen is verder niet nodig, maar je kan altijd kiezen een kortere tijd in te stellen als je je gebruikers tot waanzin wilt drijven. Of als er een andere, serieuze functionele noodzaak is.

Logt de gebruiker gewoon weer de volgende dag in, dan krijgt weer het overzicht - als er op dat moment items zijn.

‘Opvolgen’ houdt in dat de datum wordt opgehoogd en beter nog, dat het geëxpireerde item vervalt en wordt vervangen. Kan je op verschillende manieren doen. Ik neem aan dat je de opvolging in deze data moet aanpakken, en niet op het niveau van dit script, dat niets anders doet dan notificeren

Succes!

aangepast door Marsau
Opmaak!
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...