Jump to content
  • 0

Waar zijn mijn foto's gebleven

LuckyLuke

Question

Posted

Ik heb een redelijk aantal gerelateerde databases gemaakt. In een daarvan heb ik een portaal opgenomen van een andere. Niks mis mee. De ene heet schademeldingen en de andere schadefoto's. Op deze manier kan ik in principe een ongelimiteerd aantal foto's toekennen aan een schade.

Nu heb ik mijn databases gewijzigd (layout) en heb de records uit de oude databases geexporteerd (in dif formaat). Als ik nu de records importeer zie ik tot mijn verbazing dat mijn foto's er niet zijn.

Oh ja, mijn foto's staan in een global veld.

Stel dat ik deze foto's nog eens moet gebruiken of versturen waar vind ik deze dan weer???

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je bedoelt misschien een container veld ipv een globaal veld?

Je kan vanuit FileMaker geen foto's exporteren, behalve dan weer in FileMaker formaat. Ben je dus eigenlijk niks mee veronderstel ik.

Er zijn echter een aantal oplossingen. De Troi File Plugin (www.troi.nl) biedt een manier om foto's om te zetten naar externe referenties. Ook Pieter hier op het forum heeft een een truukje bedacht om via python routines en web companion de foto's buiten te krijgen. Tenslotte is er ook nog AppleScript om dit te verwezenlijken, tenminste als je een Mac hebt.

Laat maar weten welke weg je verkiest, dan kunnen we verder uitweiden. (of is het uitwijden?).

• 0
Posted

@ Peter, ja je hebt gelijk het is een container ipv een global veld.

Thuis werk ik op een mac maar op het werk met windows ... maakt het er niet eenvoudiger op.

Weet niet hoeveel werk elke stap is, maar misschien dat je alle optie de revue kunt laten passeren. Wat ik ondertussen wel al gedaan heb is een mappen structuur aanleggen en vandaar uit de foto's invoegen in het filemaker bestand.

Misschien dat de Troi oplossing dan de makkelijkste is, maar ben ook wel benieuwd naar die andere.

Tis maar wat je wilt uitwijden of uitweiden? Maar in dit geval is het uitwijden :wink: volgens mij.