Jump to content
  • 0
kel

Datumvelden in een script

Question

Wanneer ik in een script een formulering gebruik voor een datumveld:

records zoeken     U0796::liddatum: [>01.01.2019]     dan gaat dat prima.

Hoe moet ik het criterium liddatum > peildatum in de zoekopdracht van een script formuleren?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Dank voor je reactie, maar toch dit werkt niet: we praten over een script, niet over een berekenings-veld ..

Edited by kel

• 0

Uit je vraag leid ik af dat je de zoek opdracht rechtstreek in de scriptstap definieert.

Dat gaat alleen met vaste waarden of variabelen, niet met velden (ook niet met globale velden)

Er zijn twee manier om dat op te lossen:

1. Defineer 3 scriptstappen: ga naar zoeken, stel veld in, records zoeken

2. Sla de waarde van de zoekopdracht op in een variabele, scriptstap stel variabele in [$TeZoeken, ">"&peildatum], en neem de variabele op in de scriptstap records zoeken, in plaats van de vaste waarde.

Een andere interpretatie van je vraag kan nog zijn dat je alle records wilt vinden waarbij de vergelijking liddatum>peildatum waar is (aangenomen dat peildatum ook een veld in het record is en geen globaal veld)

Dat kan alleen door een berekend veld te maken dat die berekening doet en resulteert in 1 of 0 en dat gebruik je vervolgens om te zoeken.

rmw

• 0

@ rmw:

Dit is wat ik zocht. Ik heb gekozen voor de tweede optie.

Veel dank!