Ga naar inhoud
  • 0

Fout 301 opvolgen


Donamd

Vraag

Hoe kan ik best fout 301 opvolgen als deze zich voordoet.

Ik weet wel dat ik met een If gecombineerd met Get ( LaatsteFout ) ze kan opvangen, maar waar dien ik deze eigenlijk te plaatsen.

Ik kan moeilijk achter elke stap 'Veld Instellen' deze vraag laten uitvoeren om te zien of een andere gebruiker ook in hetzelfde record zit of is dit toch de enige juiste manier ?

Nu heb ik bijna in elk script de stap Foutafvanging Instellen op aan staan, maar merkte gisteren toevallig dat een script uitgevoerd werd, maar niet het gewenste resultaat gaf.  Na dit even in detail te bekijken zag ik dat er zich een fout 301 voordeed die ik niet opmerkte doordat de Foutafvanging op Aan ingesteld was.

Hoe lossen jullie dit op ?

 

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is helemaal afhankelijk van de eventuele gevolgen en jouw eigen voorkeur. Soms kan je 301 (record in use by another user) gewoon negeren en soms niet, dat is afhankelijk van in welke context de fout optreedt.

Als je de foutafvanging "uit" zet dan geeft FM bij de meeste fouten een dialoog zodra de fout zich voordoet. Zet je het "aan" dan worden de meldingen onderdrukt en moet jij in het script iets met die fout doen.

Het is het beste om direct na de uitvoer van een scriptstap het resultaat van Get ( LastError ) vast te leggen. Dat kan je in een if-statement doen er meteen iets mee doen, maar je kan het ook in een variabele stoppen en er verderop in je script iets mee doen ... nadat je ongeacht de fout toch je script het een en ander wilt laten afmaken.

Aan het einde van de afloop van je script kan je er dan van alles (scriptmatig) mee doen: nogmaals proberen het veld in te stellen, een dialoog tonen waarin je de gebruiker vraagt iets te kiezen of in te vullen, ergens een logregel schrijven met datum/tijd/user/scriptnaam/foutcode, de invoer in zijn geheel ongedaan maken, etc. etc.

Kort gezegd is er geen "beste" manier om er mee om te gaan. Je moet alleen meteen de fout vastleggen, de rest is helemaal open.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...