Ga naar inhoud
  • 0

Fout 101 bij uitvoeren script


Donamd

Vraag

Bij mijn eerste script dat ik wil laten uitvoeren vanop FM Server blijkt een fout te zitten.  Wellicht is dit een beginnersfout waar ik niet onmiddellijk de oorzaak van zie.

Ter controle om de oorzaak van het probleem op te lossen heb ik een script stap toegevoegd om een mail te sturen.  Hierin noteer Get ( GevondenTelling ) om te controleren hoeveel records er gevonden zijn en eveneens Get ( LaatsteFout ) om een eventuele fout te noteren.

Bij GevondenTelling wordt 0 gemeld en bij LaatsteFout wordt 101 genoteerd.

Nochtans als ik dit script laat uitvoeren vanaf een client worden er wel 2 records gevonden, zoals ook de bedoeling is.

Ik heb de controle mail ook al even laten uitvoeren voordat de zoekopdracht gestart werd en bij GevondenTelling werd dan 1 genoteerd en was er geen foutmelding.

Er zijn echter meer dan 1000 records in de tabel _Produkten aanwezig.  Begrijp dus niet goed waarom dan bij GevondenTelling maar 1 staat.

image.png.cac0d0f43d435803c219d022882c208b.png

Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou het kunnen dat het iets te maken heeft dat mijn toepassing uit meerdere FM bestanden bestaat.  Het script is namelijk bewaard in bestand 1, bij mij genoemd Soft en roept gegevens op uit een tabel van bestand 2, bij mij genoemd Data.  In bestand 1 zijn wel relaties gemaakt verwijzend naar bestand 2 en toont zoals eerder al gemeld vanaf een client wel de gegevens in een layout bewaard in bestand 1 met Data van bestand 2.

Link naar reactie
  • 0

Donamd,

Het blijft in deze opzet nog steed mogelijk dat de server laat zien dat er een fout is opgetreden, hoewel alles goed gegaan is.

Dat is als er geen records worden gevonden. De scriptstap ga naar [eerste] levert dan namelijk in Filemaker termen een fout op (101: record missing ... er is geen eerste record). Het zal niet worden gemeld via een dialoog en het script stopt ook niet met uitvoering, maar je schedule laat wel een fout zien. Namelijk die van de laatste scriptstap.

Ik eindig scripts die door FMServer worden uitgevoerd altijd met de scriptstap ga naar layout [orgineel]. Die stap kan namelijk niet fout gaan. Het negeren van foutmeldingen die ten onrechte worden gegeven, leidt altijd een keer tot het negeren van eentje die je wel had moeten opvolgen. Dus better save then sorry.

Just my 2 cents :)

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...