Ga naar inhoud
  • 0

SMTP (mail versturen)


se7en

Vraag

Ik gebruik regelmatig SMTP om mails te versturen.

Is het mogelijk om na te gaan of de provider die je hebt gekozen ook actief is of kan je een foutmelding genereren indien niet actief.

In de applicatie kan ik kiezen tussen skynet en telenet. (dit doe ik via een radio button).

Kan je via de scripting  bij de opstart van je applicatie de provider automatisch opzoeken en de SMTP-instellingen aanpassen.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je een FileMaker server gebruikt, kan je misschien daar een SMTP servertje op bij-installeren. Of op elke server machine op je netwerk eigenlijk. Da's niet exact het antwoord op je vraag, maar het vermijdt misschien het probleem dat je nu hebt. Een SMTP server lokaal gebruiken, heeft als voordeel dat:

  • je mailtje onmiddellijk vertrekt
  • je SMTP server je mail bezorgd zonder een relay server zoals die van skynet of telenet (gewoon rechtstreeks dus)
  • je notification mails kan configureren als de mail niet kan afgeleverd worden

Er zijn nogal wat gratis SMTP servers beschikbaar. Zowel voor Windows als voor macOS.

Link naar reactie
  • 0

Fout 1506 is een bruikbaar handvat. Niet bij opstart, maar bij verzending. Je zou dan ergens een tabel met SMTP-servers kunnen opnemen. Bij mailverzending ga je de lijst af net zo lang tot je een fout 0 hebt, anders rapporteer/log je de fout.

Maar waarom zou je niet gewoon een eenduidige en betrouwbare SMTP-server regelen?

Desnoods lokaal, zoals Peter zegt, maar lijkt mij ook weer ingewikkeld, ivm blacklisting, antispam-zaken, domein en DNS gedoe - maar misschien weet ik er te weinig van.

Link naar reactie
  • 0

Het nadeel van de smtp van skynet en telenet is dat de gebruiker ook klant moet zijn bij Proximus of Telenet, ik gebruik al een tijdje Amazon AWS Simple Email Service hiervoor, zolang je niet meer den 64.000 mails per maand verstuurd is het gratis.  Je hebt veel meer controle over het SMTP gebeuren zonder een eigen SMTP server te gaan opzetten hetgeen volgens mij niet evident is als je hier niet voldoende ervaring mee hebt.  Je heb dan ook de metrics zoals rejects en bounces zelf onder controle.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...