Ga naar inhoud
  • 0

Webviewer


Rob532

Vraag

Hallo, ik ben een beginner met webviewer in Filemaker en heb al talloze filmpjes gezien en informatie gelezen. Ik werk in 17 advanced maar zie, als ik een webviewer plaats in een layout alleen de mogelijkheid bij choose a Website: Custom Web Address. Terwijl ik op filmpjes zie dat er een hele rits voorgeprogrammeerde mogelijkheden staan. Heb ik iets gemist in de installatie. (Legaal).

Ik wil grafiekjes gebruiken van Google maar loop een beetje vast. Wie weet de oplossing? Alvast bedankt

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je bedoelt dat je dit lijstje niet ziet?

1520313010_ScreenShot2019-04-06at17_38_55.png.78f5bf11e3c6eb038c2bcde724fe699f.png

Dat lijkt inderdaad vaker voor te komen. Soms lost herinstallatie dit probleem op. Overigens denk ik niet dat jij enig voordeel van het tonen van die lijst zult hebben.

Onder Web Address kun je (onder andere) willikeurig welke URL invullen eventueel aangevuld met gegevens vanuit FileMaker. Wanneer je aangeeft hoe de URL die je wilt laten zien er uit ziet dan kunnen we je wellicht met meer specifieke info helpen.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je FileMaker in een andere taal gebruikt dan in het Engels, dan is de standaardlijst met webviewer-adressen een flink stuk korter. Een herinstallatie zal je niet helpen. De informatie die je in de nederlandse versie ziet staat op macos in: 

/Volumes/Macintosh HD/Programma's/FileMaker Pro 17 Advanced/FileMaker Pro Advanced.app/Contents/Resources/nl.lproj/WebViewerTemplates.xml

(Daar kan je o.a. heen vanuit de finder met CMD+SHIFT+G) De engelse versie gebruikt:

/Volumes/Macintosh HD/Programma's/FileMaker Pro 17 Advanced/FileMaker Pro Advanced.app/Contents/Resources/en.lproj/WebViewerTemplates.xml