Ga naar inhoud
  • 0

Pagina doornummering van samengevoegde pdf's


Ari

Vraag

Ik wil verschillende pdf's aan elkaar plakken en de pagina's door laten nummeren. Het totaal aantal pagina's krijg ik wel boven water maar de pagina's doornummeren krijg ik nog niet voor elkaar. Bij elke nieuwe batch begint de nummering weer bij 1.

Iemand een oplossing?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb dat wel eens in elkaar moeten zetten.

Denk dat je voor het paginanummering van elk vervolgbestand een gecalculeerd veld (unstored) moet maken op basis van get (paginanummer) + $$aantal voorafgaande pagina’s. 

Van elke pdf bepaal je in het script het aantal pagina’s; leg dat vast in die $$. 

Een andere optie is dat je de start paginanummering invult bij het genereren van de pdf. Die kan je dan op dezelfde wijze calculeren. 

Link naar reactie
  • 0

Ja het calculeren van de nummers is het probleem niet. Het gaat erom dat je dan volgens mij geen gebruik kunt maken van een footer. Daar kun je het vigerende paginanummer opzetten of een globaal. Het totaal aantal pagina's kun je kwijt in de globaal maar het paginanummer begint telkens bij 1 en je kunt een globaal niet voor elke pagina laten updaten voor zover ik weet.

aangepast door Ari
Link naar reactie
  • 0

Dank Informatics, Marsau en Menno.

Ik zat even in de tunnelvisie van variabelen en insert pagenumber. Even vergeten dat je ook gewoon een calc veld kan neerzetten..

Voor de geïnteresseerden, zo kun je met 1 herhalend calc veld op elk onderdeel de paginanummers tonen. In dit geval 4 onderdelen/herhalingen.

Let ( [

_R = Get ( CalculationRepetitionNumber ) ;

_TotPages = $Pages + 8 ;

_PageNr = Get ( PageNumber ) ;

_Page = Case ( _R = 1 ; "Page " & _PageNr & " of  " &  _TotPages ;

_R = 2 ; "Page " & _PageNr + $Pages & " of  " & _TotPages ;

_R = 3 ; "Page " & _PageNr + $Pages + 1 & " of " & _TotPages     ;

_R = 4 ; "Page " & _PageNr + $Pages + 2 & " of " & _TotPages )

];

_Page )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...