Jump to content
  • 0

Relatie in Dabase

Hugo

Question

Posted

Hallo,

Ik ben vrij kort bezig met Filemaker. Heb wel wat gemaakt maar komt niet uit het volgende.

Ik heb een Database met mijn contacten. Hier staan alle N.A.W. gegevens in.

Vanuit deze DB heb ik al wat relaties kunnen leggen met andere DB's waar specifieke gegevens in staan die zijn allemaal gerelateerd aan een relatie.

Nu probeer ik een nieuwe DB te maken waarbij het de bedoeling is dat ik meerdere contacten uit de database met NAW gegevens haal. Ik wil deze contacten ook een aparte naam geven omdat ik vanuit de nieuwe database ook formulieren wil maken waarop de NAW gegevens van meerdere contacten voorkomen.

Ik heb dit al eens in een platte databse gedaan maar daar moet ik iedere keer de gegevens vanuit de NAW-database kopieren. Omdat het met die andere DB met het leggen van relaties makkelijk ging. Probeer ik dit maar ik kom er helaas niet uit. Heb al in boeken zitten spitten maar kan het helaas niet vinden. Ik had voor ieder contact een aparte uniek indentificatie gegeven en hoopte dat ik daarmee dan een relatie kon leggen maar dat gaat niet.

Bij voorbaat dank.

Hugo

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je zal eerst je relationele structuur moeten uitleggen, want zo is geen hulp mogelijk! Je zal ook geleidelijk aan de FileMaker-terminologie moeten aanleren. Wat bedoel je bijvoorbeeld met specifieke gegevens? En met gerelateerd aan een relatie? En waarom zitten de gegevens in verschillende databanken? Heb je daarbij rekening gehouden met de normaliserings-regels?

Ik ben misschien in een wat zwakke dag vandaag, maar

Nu probeer ik een nieuwe DB te maken waarbij het de bedoeling is dat ik meerdere contacten uit de database met NAW gegevens haal. Ik wil deze contacten ook een aparte naam geven omdat ik vanuit de nieuwe database ook formulieren wil maken waarop de NAW gegevens van meerdere contacten voorkomen.

is voor mij totaal onverstaanbaar. Kan iemand helpen? :cry: