Ga naar inhoud
  • 0

Aantal dagen factuur verlopen


Mayola

Vraag

Hallo,

Ik zou graag in een veld laten zien hoeveel dagen een factuur verlopen is.
Een berekening ahv de huidige datum minus de factuur datum. Maar krijg het niet voor elkaar.

Heeft iemand de oplossing voor mij?
Bij voorbaat hartelijk dank.

Grzt!
Mayola

 

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maak een calculatieveldje, en zet er volgende formule in. Zorg ervoor dat de calculatie NIET gestockeerd wordt. Want elke dag moet die natuurlijk een ander resuiltaat geven. Standaard is elke calculatie WEL gestockeerd, dus heel belangrijk dat je deze optie vind en aanduidt.

Let (
	aantalDagenVerlopen = Get ( CurrentDate ) - ( factuur::factuurDatum + factuur::betalingstermijn ) ;
	Case (
		aantalDagenVerlopen ≤ 0 ; 0 ;
		aantalDagenVerlopen
	)
)
Link naar reactie
  • 0

Drie opmerkingen:

Het kan functioneel wenselijk zijn om na betaling vast te houden hoeveel dagen een factuur heeft opengestaan. Dan zou je deze calculatie uit moeten breiden met een veld betaaldatum.

Er valt wat te zeggen voor apart Calc.veld vervaldatum, afhankelijk van de betaaltermijn. 

Onopgeslagen calculaties zou je wellicht moeten mijden, omdat die performance zouden kunnen drukken bij grotere aantallen facturen in lijsten. Ik gebruik soms een veld ‘checkdatum’ waarin op dagelijkse basis de actuele datum wordt vastgelegd. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...