Dr_Flash Posted December 20, 2003 Posted December 20, 2003 Stel: ik wil een script zo africhten dat het, wanneer ik dat wil, de huidige datum in een veld zet. Er zijn dan twee mogelijkheden: Go to field ["Field"] Insert current date respectievelijk Set field ["Field"; Status(CurrentDate)] Wat is, in termen van fault tolerance en best practices, beter en waarom? Quote
0 luke Posted December 20, 2003 Posted December 20, 2003 In theorie zou ik denken: Stel: ik wil een script zo africhten dat het, wanneer ik dat wil, de huidige datum in een veld zet. Er zijn dan twee mogelijkheden: Maak veld: gDate - Type datum In script: SetField ["gDate", "Status(CurrentDate)"] Bij SetField hoeft het veld niet op de layout te staan dus lijkt mij altijd een betere oplossing. In theorie Quote
0 Dr_Flash Posted December 20, 2003 Author Posted December 20, 2003 Hmm ja dat was ook het enige argument dat ik zelf kon verzinnen..... Maar misschien zijn er nog andere redenen om te kiezen voor de een of de ander..... Quote
0 Dr_Flash Posted December 23, 2003 Author Posted December 23, 2003 Als je behalve die datum later nog meer data in dat veld wilt proppen, kun je misschien beter kiezen voor "Insert Date" dan voor Set Field.... (voor de volledigheid) Quote
0 jw Posted December 23, 2003 Posted December 23, 2003 Als je behalve die datum later nog meer data in dat veld wilt proppen, kun je misschien beter kiezen voor "Insert Date" Met Set Field to kan je ook prima extra data in een veld proppen. Set Field to [datum] To [datum] & " nieuwe data" Maar dan zal het wel een tekst-veld moeten zijn. Verder kan je met Set Field To werken zonder je zorgen te maken of wel de juiste info in het clipboard zit. Quote
Question
Dr_Flash
Stel: ik wil een script zo africhten dat het, wanneer ik dat wil, de huidige datum in een veld zet. Er zijn dan twee mogelijkheden:
Go to field ["Field"]
Insert current date
respectievelijk
Set field ["Field"; Status(CurrentDate)]
Wat is, in termen van fault tolerance en best practices, beter en waarom?
4 answers to this question
Recommended Posts