Jump to content
  • 0

verwerking productie_order

vdd

Question

Posted

Enige tijd ben ik (als FM beginner) bezig om een productie_order te verwerken naar productie_kaarten en pakbonnen. Zo'n 100 artikelen van een order worden ingevoerd in (repeating) velden.

De artikelen voor de productie_kaarten worden nu nog handmatig geselecteerd (valuelist 1 t/m 20) en van ieder nummer wordt er een productie_kaart geprint.

Tot zover gaat alles nog goed, maar dan stuit ik toch op een aantal problemen:

1. Enkele artikelnummers beginnen met een 0 (bijv. art.nr. 010112) zodra ik een calculatie-veld maak wordt de eerste "0" weggelaten.??

2. Hoe kan ik de records van de reeds uitgeleverde artikelen weglaten, in deze repeating-fields?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Antwoord vraag 1: Definieer het veld artikelnr als een tekstveld ipv een numeriek veld.

Antwoord vraag 2: Ik vrees (en met mij waarschijnlijk de meeste experten) dat je volledig verkeerd bezig bent. In plaats van met repeating fields (stammen uit de tijd toen filemaker nog niet relationeel kon werken) moet je relationeel gaan werken. Grasduin maar een beetje in dit forum en je zult hier een daar wel wat tips en werkwijzen vinden. Tenzij iemand de moeite wil doen om een allemaal nog eens uit te leggen.

• 0
Posted

Hartelijk dank voor je reactie, ik was inderdaad op de verkeerde weg :oops:

Middels het FM Solution Framework en de boeken hoop ik nu verder te komen.

Is er misschien iemand die mij aan andere (standaard) voorbeelden kan helpen.

Alvast mijn dank.

Walter van Doorn