hans erik Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Vraagje aan de experts. Als je via de dataAPI een connectie maakt, hoe ziet FileMaker Server dat dan? Als een soort WebDirect sessie? Je kunt bijv niet direct een PDF (on server) aanmaken, maar via een PSoS kun je wel weer van alles laten uitvoeren. Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted July 18, 2019 Share Posted July 18, 2019 Beetje laat met een antwoord, maar ik was eens aan het kijken of we iets over de data API op het forum hadden, en het zag er eigenlijk redelijk magertjes uit. Net een project afgerond dat met de data API werkt. Dus ik kan je alvast volgende zaken vertellen: zeker niet als een soort WebDirect sessie, naar mijn ervaring gaat een sessie niet "time outen", moet je dus zeker zélf zorgen dat je de sessie afsluit na gebruik de data API staat los van de web publishing engine, dus je kan die af laten staan in de server admin console. de data API zou dus niet een JAVA engine gebruiken data API scripts ondersteunen geen plug-ins data API scripts kunnen wél server side scripts lanceren ... en die kunnen dan weer plug-ins gebruiken, en andere dingen doen ( PDFs maken? ) het duurt even voor je alles onder de knie hebt, maar ik vind het eigenlijk beter werken dan XML requests Quote Link to comment
0 hans erik Posted July 18, 2019 Author Share Posted July 18, 2019 OK, maar als je via een PSoS een aantal scripts laat lopen die een tijdje duren (los van de vraag of dat zinvol is), dan neem ik aan dat de respons ook afhankelijk is van de 'wait on completion'. D.w.z. de DataAPI geeft pas iets terug aan de client als het serverside script klaar is? En hoe zit het met de scope van globale $$variabelen en global fields? Is elk script technisch gesproken een sessie? Quote Link to comment
Question
hans erik
Vraagje aan de experts.
Als je via de dataAPI een connectie maakt, hoe ziet FileMaker Server dat dan? Als een soort WebDirect sessie? Je kunt bijv niet direct een PDF (on server) aanmaken, maar via een PSoS kun je wel weer van alles laten uitvoeren.
2 answers to this question
Recommended Posts