Ga naar inhoud
  • 0

Instelling Filemaker Server 15


se7en

Vraag

Ik zou mijn FM server 15 extern willen bereiken. Lokaal is alles bereikbaar.

Deze is geïnstalleerd op een mac met systeem Mojave. Bij de Firewall instelling staat "sta inkomende verbindingen toe - fmxdbc_listener".

Ik heb de firewall ook reeds uitgeschakeld om te proberen.

Op mijn telenet-modem heb ik de poort 5002 - 5003 gekoppeld aan het intern Ip-adres.

Via mijn Public IPv4 van Telenet : 78.20.xxx.xx:5003 probeer ik via Filemaker Go de db te bereiken.

Wat doe ik verkeerd om deze db extern te bereiken.

Link naar reactie

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ondertussen heb ik de 80 en 443 voor de Filemaker server 15 naar het lokaal adres xxx toegevoegd maar is nog steeds niet bereikbaar.

De poort 80 en 443 was reeds bestaande voor mijn domotica via het lokaal adres yyy.

Zowel domotica als Filemaker staan op dezelfde poorten.

Via mijn Telenet modem kan ik volgende instellen.

lokaal Ip-adres --- Beginpoort --- eindpoort - Protocol --- status

Instelling voor Filemaker server

192.168.XXX.XXX - -- 80  --- 80 --- TCP --- Actief

192.168.XXX.XXX - -- 443  --- 443 --- TCP --- Actief

192.168.XXX.XXX - -- 5003  --- 5003 --- TCP --- Actief

Instellingen voor mijn domotica

192168.xxx.yyy  --- 79 --- 81 -- TCP -- Actief

192.168.XXX.YYY - -- 442  --- 444 --- TCP --- Actief

Link naar reactie
  • 0

Poorten 80 en/of 443 heb je alleen nodig voor het tonen van streaming content (bv interactieve pdf) opgeslagen in container field. Met alleen poort 5003 moet je een database kunnen openen.

Wat ik in jouw post niet terugvind is externe begin- en eindpoort. Normaliter kun je die ook aangeven waardoor het mogelijk wordt om poorten om te leiden. Een normale instelling zou dan kunnen zijn:

extern:

begin -eind

5003 - 5003

intern:

lokaal ip - begin - eind - protocol

192.168.x.x - 5003 - 5003 - TCP

Maar ik ken het telenet modem niet. Kijk anders of  je een mogelijkheid voor DMZ hebt. Daarbij worden alle poorten 1 op 1 naar één bepaald lokaal ip adres doorgezet.

Zet in ieder geval die poorten voor je domotica anders of zet poort 80/443 voor FM uit, want die hebben nu een conflict.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je het inmiddels werkend? Wat bedoel je precies met "onbereikbaar"? Je zal namelijk op jouw ip-adres met alleen poort 5003 nooit een lijst met bestanden te zien krijgen.

De nieuwere versies van FM (17 en 18 en mogelijk ook 16 al, maar dat weet ik niet zeker) tonen met alleen poort 5003 de bestanden wél, maar dan heb je de mogelijkheid om FMS te laten "filteren". Iemand moet dan een naam en wachtwoord opegeven en dan worden alleen de bestanden getoond die met die naam/wachtwoord-combinatie kunnen worden geopend.

FileMaker shared de bestanden met FMS15 alleen over poort 5003, maar de publicatie van de bestanden wordt met "bonjour" gedaan. Dat is de udp-poort 5353, maar het is echt niet aan te raden om die ook open te zetten.

Je kan beter jouw ip-adres opgeven en dan meteen de gewenste bestandnaam opgeven dus: nnn.nnn.nnn.nnn/jouw_bestand.fmp12 (zonder nog eens poort 5003 op te geven). Werkt het dan wél?

 

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt maar was de mening toegedaan dat je echt de db kon aanklikken, eens je binnen was op de server via de poortkoppeling..

Lokaal en via VPN op de server van "De Watergroep" zie ik alle db's staan en hoef ik maar eentje aan te klikken om te openen.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...