Ga naar inhoud
  • 0

Herhalingsveld


Donamd

Vraag

Zodra een vakje van een herhalingsveld geselecteerd wordt zou het nummer van de actieve herhaling genoteerd dienen te worden in een globaal veld.

Via Knopinstelling van het herhalingsveld wordt er een script geactiveerd waarin Get ( NummerActieveHerhaling ) genoteerd staat om de geselecteerde herhaling te bepalen.  Dit lukt echter niet. 

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd.

Kunnen jullie dit even bekijken.  Alvast bedankt.

Herhalingsveld.fmp12

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het functioneert inderdaad, maar ik zie niet onmiddellijk hoe dit werkt.

Als ik in de Inspector kijk naar de eigenschappen van het herhalend veld, zou ik gedacht hebben dat ik bij het veld Knop Info een verwijzing moeten zien staan van het commando hoe deze info opgehaald wordt, maar dit is niet het geval.

Kan U nog even toelichten hoe dit functioneert.  

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog een 4e voor je bedacht. Installeer eerst de BaseElements-plug-in van: https://baseelementsplugin.zendesk.com/hc/en-us/articles/360017562794-Downloads

Herhalingsveld-4.fmp12

[edit = 25-6-2019 nog een voorbeeld toegevoegd]

En omdat ik het niet kon laten net weer een beetje verder te gaan, heb ik nog een versie gemaakt met een scriptje. Maar voor beide bestanden geldt dat dit niet mogelijk is zonder een plugin.

Herhalingsveld-5.fmp12

image.thumb.png.535e7fc0e55a60ade0cde57185935c50.png

[/edit]

Link naar reactie
  • 0

Dat is wel een gave extra, Menno.

Je gebruikt de SQL update functie, en die wordt niet ondersteund in de executeSQL van Filemaker zelf...

Raar eigenlijk dat de tooltip dus WEL een 'hover' functie triggert, maar dat er nog steeds geen 'onHover' script trigger voor layout objecten is!! Het zit dus wel in Filemaker, maar ze zien daar kennelijk niet het nut om het ook op een normale manier te implementeren. Ik kan me herinneren dat ik ooit in Filemaker 12 (IWP) een tooltip moest gebruiken om een probleem met een URL te omzeilen. Dit zou echt een enorme verbetering zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ja dat ben ik met je eens, een OnHover-trigger zou heel mooi zijn. Er zijn overigens 2 mogelijkheden die ik ken waarmee je dit zonder plug-ins zou kunnen doen.

De eerste is een paar jaar geleden door Matt Petrowski op zijn websie verschenen. In een notedop komt het er op neer dat je webviewer gebruikt om een tooltip te triggeren, die op zijn beurt via het url-protocol een script triggert. Een hele leuke methode, maar het is een soort hack die ik persoonlijk een beetje ingewikkeld vind. Niet dat ie nou zo moeilijk is, maar degene die na mij komt moet best wel puzzelen om iets aan te passen etc. Zie zijn website: https://www.filemakermagazine.com/videos/hover-popovers voor meer informatie.

De tweede werkt net als het bestandje nr5 met een tooltip, maar gebruikt ook een ontimer-script op de layout. Deze techniek is nog vrij simpel en kan gemakkelijk worden begrepen door iemand die je opvolgt. Je moet echter niet vergeten dat deze aanwezig is en de OnTimer kan gemakkelijk andere scripts in de weg zitten. Voor diegenen die mordicus anti-plug-in zijn is dit wellicht een bruikbare techniek, maar hij introduceert een hele bak met nieuwe problemen en mijn persoonlijke voorkeur gaat zonder de native OnHover-trigger uit naar SQL-Update met een plug-in. Een voorbeeldje van de OnTimer-techniek zit in de bijlage

Herhalingsveld-6.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...