Ari Posted June 28, 2019 Share Posted June 28, 2019 Ik vernam een gerucht dat de PHP API op termijn wordt uitgefaseerd. Kan iemand dat bevestigen (of beter ontkrachten)? Quote Link to comment
0 menno Posted June 28, 2019 Share Posted June 28, 2019 Kijk even op https://support.filemaker.com/s/article/FileMaker-Deprecated-Features-and-Operating-Systems-1503693017248?language=en_US daar vind je alles wat officieel de status "deprecated" heeft. PHP staat daar niet bij en XML webpublishing wat daar sterk mee samenhangt gelukkig ook niet. Ik heb wél al meerdere JSON enthousiastelingen in FMCommunity zien beweren dat met de Rest API de PHP en de XML API overbodig zouden zijn geworden. In mijn ogen zijn dat gewoon projecties van die mensen zelf, want er is nergens een statement van FMI zelf te vinden waarmee die bewering kan worden bevestigd. Quote Link to comment
0 Infomatics Posted June 28, 2019 Share Posted June 28, 2019 In deze discussie heeft Beverly het over 'not depreciated (yet)' en zij weet waar ze het over heeft. https://community.filemaker.com/en/s/feed/0D50H00006thrDtSAI voor nieuwe ontwikkelingen zou ik echter naar de Data API kijken. Quote Link to comment
0 Ari Posted July 1, 2019 Author Share Posted July 1, 2019 De data API is dan waarschijnlijk het meest 'future proof'.. Quote Link to comment
0 hans erik Posted July 2, 2019 Share Posted July 2, 2019 (edited) Ja, in die zin dat de Data API voor Filemaker de mogelijkheid biedt om geld te vangen voor de communicatie. Bij de PHP en XML publishing is dat niet zo: er zit monitoring mechanisme op en er is dus geen bovengrens aan de hoeveelheid data die je heen en weer kunt sluizen. En dat is vanuit FMI bekeken niet aantrekkelijk. Edited July 2, 2019 by hans erik Quote Link to comment
Question
Ari
Ik vernam een gerucht dat de PHP API op termijn wordt uitgefaseerd. Kan iemand dat bevestigen (of beter ontkrachten)?
4 answers to this question
Recommended Posts