Jump to content
  • 0

getallen sorteren in portaal

Martino

Question

Posted

het volgende probleem:

in een portaal laat ik b.v. 12 gerelateerde records zien, met een veld in elke gerel.record waar de volgnummers in staan. 1 t/m/12

Als ik vervolgens in de portaal instelling zeg sorteren oplopend dan wordt er vervolgens op deze manier gesorteerd: 1-10-11-12-2-3-4-5 etc. terwijl het natuurlijk zo moet gaan: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12.

Weet iemand hoe dit kan en wat de oplossing hiervoor is.

Alvast hartelijk dank.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het lijkt erop dat je getallen als tekst beschouwd en derhalve gesorteerd worden. De TextToNum-functie kan hier mogelijk uitkomst bieden. Kun je je bestanden eens posten? Dan wil ik er wel even naar kijken.

• 0
Posted

Nog even dit: stel dat het veld waarin die getallen staan echt een tekstveld moet zijn, om welke reden dan ook. Dan los je het probleem op door je getallen zó te schrijven dat ook een alfabetische sortering een goed resultaat geeft. Dat doe je door elk getal uit evenveel digits te doen bestaan: 1 wordt dan 01, 2 wordt 02 enzovoort. Pas op: als je boven de 99 komt heb je overal drie digits nodig. 01 wordt dan 001.

Capito?