Ga naar inhoud
  • 0

De factuurregel met de hoogste stuksprijs


Rob532

Vraag

Ik loop tegen een probleem aan en na uren zoeken en proberen leg ik de vraag maar neer bij de kenners. 

Ik heb een tabel facturen en een tabel factuurregels. Standaard verhaal. 

Nu wil ik in de tabel facturen een veld opnemen die weergeeft welk artikel de hoogste stukprijs heeft in de gerelateerde tabel factuurregels.

Dit heb ik nodig voor een rapportage. Heb zelf zitten proberen met lookup, maaar de oplossing nog niet gevonden.

Kunnen jullie mij een zetje in de rug geven?

Alvast bedankt

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik denk dat de eerste oplossing het meest voor de hand ligt: extra relatie maken tussen factuur en factuurregels op factuurID, gesorteerd op aflopende stuksprijs. Als je dan een record toont in je factuur (hoeft NIET in een portal te zijn, omdat de relatie is gesorteerd), dan krijg je automatisch de record met de hoogste stuksprijs.

Als er twee or meer records zijn met dezelfde (hoogste) stuksprijs, moet je ook sorteren op een andere key die bepaalt welk van de mogelijkheden de voorkeur heeft en dus in de factuurlayout verschijnt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...