Ga naar inhoud
  • 0

Pad in Filemaker 15


se7en

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, gaat niet. Je kunt alleen een pad dat naar dezelfde schijf als waar FMS op staat gebruiken. En wellicht een andere interne schijf (weet ik niet meer precies). Externe schijven lukt niet.

Wel staat mij bij dat dit toch kan maar dan niet met de accounts die FMS zelf aanmaakt. Je moet dan een ander account aanmaken en dat bij de installatie van FMS als account voor FMS aangeven. Zelf nooit geprobeerd trouwens.

Link naar reactie
  • 0

Bij mijn Schedules had ik vroeger een FMserver folder in Dropbox. Momenteel werkt dit niet meer en hierover heb ik ook op het forum gelezen.

MIjn path van de database folder is default : filemac:/MacOS/Library/Filemaker Server/Data/Database/

MIjn path van de backup folder is : filemac:/MacOS/Library/Filemaker Server/Data/Backups/

Kan ik het pad van deze backup folder dan toch wijzigen.

Als ik ook maar iets wijzig lukt het me niet.

Link naar reactie
  • 0

Dropbox heeft niet enkel problemen metHigh Sierra maar ook met Windows 10. Files aangemaakt met de FMserver 15 krijgen geen update in dropbox. De mappen krijgen wel een update via dropbox maar de files ontbreken. Heeft er nog iemand problemen of wat kan een oplossing betekenen.

Ik heb al eens contact opgenomen met de supportafdeling van Dropbox maar die kennen het probleem niet.

Link naar reactie
  • 0

Dit antwoord heb ik gekregen van de support afdeling en kan FM gebruikers misschien ook helpen indien zij ook problemen ervaren.

Thank you for your patience while we investigated this issue. 

It appears your account contains a number of hard links which Dropbox is unable to sync. 

Please perform the below process in order for the application to be able to sync these types of files. 

Please note that it is very important to follow these steps specifically in order, as failure to do so may result in other issues:

1) Make sure the Dropbox desktop application is running

2) Click on the Dropbox icon in your menu bar and then click on the gear in the Notifications panel

3) Select 'Preferences'

4) Click on the 'Account' tab, and then click in the window under the tab (just anywhere will do)

5) Hold down the 'Space' key

6) Click on the 'Fix Hardlinks' button

7) You may be prompted for your a username and password, this is your computer login credentials, not your Dropbox account ones

8) Please wait about ten minutes to see if Dropbox resumes syncing.

If the above steps don’t resolve your issue, please repeat steps 1→5, but at step 6, this time click on the “Fix Permissions” button. Operating system permissions can prevent files from being viewed or edited by unauthorized logins. Permissions can be set any number of ways and can be restored manually through a fairly simple process.

Please note that if you use “Fix Permissions” syncing will start back over. If you need to use this step, please allow for a few hours to pass and let me know if syncing becomes stuck again.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...