Ga naar inhoud
  • 0

Bestand opnieuw maken na corruptie


peerke

Vraag

Beste mensen,

In een 17 jaar oude oplossing met zo'n 30 losse bestanden raakt af en toe een record corrupt in een van die bestanden. Terugkeren naar een versie die nog ok was is na al die tijd niet meer mogelijk. Repareren lukt wel maar het geeft me toch zorgen. Is het mogelijk om zo'n bestand opnieuw te bouwen zonder dat de corruptie meekomt?

Dus > nieuw bestand > tabellen maken> relaties opnieuw aanmaken > layouts aanmaken> velden overplakken> scripts importeren > invoerlijsten opnieuw maken > layouts overzetten> records importeren.

Heb ik dan een schoon bestand of heb ik ook het probleem geimporteerd?

P.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 hour ago, peerke said:

Dus > nieuw bestand > tabellen maken> relaties opnieuw aanmaken > layouts aanmaken> velden overplakken> scripts importeren > invoerlijsten opnieuw maken > layouts overzetten> records importeren.

Daarmee zal je een schoon bestand hebben gemaakt. Voor 30 losse bestanden is dat naar verwachting wel heel veel werk. Waarom probeer je niet eerst een recovery mbv FM18? Dan heb je gelijk de nieuwste versie en ondertussen zijn je bestanden ook nog eens naar het laatste bestandsformaat geconverteerd. Ik denk dat je dit al kunt testen met de trialversie van FM18. Let wel op dat je dat doet op een kopie van je bestanden want je kunt na conversie niet meer terug naar FM11.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je antwoord. Het gaat maar om 1 van die 30 bestanden. Naar FM18 is nu geen optie. Alles draait met een server en 5 clients. Normaal gooi ik het corrupte record weg en doe dan een recovery. Die zet ik dan terug en maak het verloren record opnieuw aan.  Dan is het weer ok voor een paar maanden en dan gebeurt het opnieuw op een ander record. Zonder recovery keert het verwijderde corrupte record direct weer terug.

Het is geen ingewikkeld bestand dus ik ga de moeite er maar insteken.

P.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...