Hnek Posted September 27, 2002 Posted September 27, 2002 De OSX-trial van FM6 zegt mij steeds dat ODBC niet geïnstalleerd is en ik via de installer de ODBC componenten dien te installeren. (10.2.1) Na meermaals dit gedaan te hebben, komt echter dezelfde fout terug. Met de Win2000 trial werkt het wel. Hoe krijg ik dit aan de praat? alvast bedankt? Quote
0 Peter Wagemans Posted September 28, 2002 Posted September 28, 2002 Heb de trial versie van 6 eens gedownload en getest. Geen foutmelding als je opstart, echter wel als je een ODBC import probeert. Probeer ik hetzelfde op mijn officiele 6.0v3 versie dan werkt het wel, op dezelfde machine, met dezelfde drivers. Mijn conclusie is dat de demo versie een bug heeft. Troost je, ik geraak op mijn FileMaker 1 dialoogbox verder. Daar vraagt FileMaker welke ODBC data source ik wil aanspreken, en confronteert me met een lege lijst. Zelfs nadat ik de FileMaker Pro ODBC Drivers geinstalleerd hebt, geeft de ODBC Administrator (in de utilities folder) een lege lijst met geinstalleerde drivers. Mijn 2de conclusie is dat de commerciele versie ook een bug heeft. ODBC gebruiken op een Mac is altijd een probleem geweest. Ik boek echter zeer goede resultaten met de JDBC drivers en de PMData SQL plugin. Vanop mijn Pismo 400Mhz met JDBC driver heb ik sneller toegang tot een Microsoft SQL server dan vanop een Dell 600Mhz notebook met ODBC driver. (http://www.profdata.nl) Quote
Question
Hnek
De OSX-trial van FM6 zegt mij steeds dat ODBC niet geïnstalleerd is en ik via de installer de ODBC componenten dien te installeren. (10.2.1)
Na meermaals dit gedaan te hebben, komt echter dezelfde fout terug. Met de Win2000 trial werkt het wel.
Hoe krijg ik dit aan de praat?
alvast bedankt?
1 answer to this question
Recommended Posts