Ga naar inhoud
  • 0

de folder van Filemaker openen


Bachje

Vraag

Beste mensen,

 

ik moet zo af en toe de folder waarin de database staat kunnen openen vanuit filemaker zelf.

Ik heb een knop gemaakt met het volgende script

Url openen [Met dialoogventer:Aan; Get(Filemakerpath)]

dat geeft als resultaat /Schijfletter:/folder/subfolder (enzovoort)

als ik het dialoogvenster uitzet gebeurd er niets.

als ik het aanzet en de url veranderd naar Schijfletter:/folder/subfolder (enzovoort) en dan op ok klik opent de folder.

Hoe kan ik de 1e slash wegkrijgen? en werkt dit ook op apple?

Of is er een andere oplossing (geen plugin aub)

groet

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En ik zie dat op windows 1 / eveneens volstaat. Dus 

"file:/" & Get(FileMakerPath)

werkt op MacOS én op Windows :-) Dat gehannes ook altijd met die paden, ik snap nog steeds niet waarom FM na al die jaren nog steeds niet gewoon werkt met de paden van het OS waar ie op draait. (OK voor Open-URL is er nog wat te zeggen, maar met alle andere open, opslaan etc. moet je dit ook iedere keer bedenken)

Link naar reactie
  • 0
On 8/25/2019 at 2:05 PM, menno said:

En ik zie dat op windows 1 / eveneens volstaat. Dus 


"file:/" & Get(FileMakerPath)

werkt op MacOS én op Windows :-) Dat gehannes ook altijd met die paden, ik snap nog steeds niet waarom FM na al die jaren nog steeds niet gewoon werkt met de paden van het OS waar ie op draait. (OK voor Open-URL is er nog wat te zeggen, maar met alle andere open, opslaan etc. moet je dit ook iedere keer bedenken)

Helemaal mee eens. Het is iedere keer een geklooi van hier tot gunder met file, filemac, imagemac. En dan heb je het werkend, moet je voor een plugin toch weer een ander formaat gebruiken. Misschien zou filemaker net iets slimmer kunnen zijn? Zeker nu filemaker na 20 jaar eindelijk wat basishandelingen met mappen en bestanden onder de knie heeft...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...