Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
Vitruvius

Indien Server dashboard niet actief -> databank enkel lezen ?!

Question

Ik heb FMS 17 overgeslagen, dus misschien dat het daar ook al was, maar dit probleem heb ik nog nooit gehad.

Gebruikers ervaren dat ze de databank op de FMS wel kunnen opendoen, maar vanaf het moment dat ze iets veranderen in de records loopt de databank vast.

De knoppen werken, voor zolang het om navigatie gaat ("ga naar" e.d.). vanaf het moment dat ze bijvoorbeeld een knop gebruiken om een nieuwe record aan te maken loopt de databank vast.

De oplossing is om in de FMS te gaan en het dashboard te openen, gewoon inloggen niets meer.

Probleem opgelost, tot de volgende dag of de dag daarna.

zeer vreemd.

De gebruikers loggen automatisch in (setting in de databank zelf) en hebben geen recht om de databank qua layout en scripts te veranderen, maar ze kunnen wel data veranderen.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Dit is niet normaal en ook niet bekend gedrag van FMS. Heb je FMS ook op een server geïnstalleerd of op een werkstation? Staat de machine met FMS 's morgens misschien in energie-spaarstand?

• 0
Posted (edited)

De FMS staat op zelfde machine waar FMS 16 op stond, daar nooit problemen op dat vlak.

De databank is wel raadpleegbaar, maar dus niet te wijzigen.

Toen ik in de databank die op de FMS staat de scripts wilde aanpassen zodat ze volle bevoegdheid hebben (misschien lost dat het probleem op) bleef FM zeggen dat de scripts in gebruik waren door admin (), Ik was ingelogd als admin, maar gebruikte de scripts niet. Ook dat probleem was verdwenen zodra ik het dashboard activeerde.

Ik heb FMS 18 wel geïnstalleerd samen met een OS update dus misschien ...

Jawel: de instellingen voor energiebeheer stonden op sluimerstand.

Probleem opgelost?, we zien morgen of overmorgen wel.

edit: typo

Edited by Vitruvius