Ga naar inhoud
  • 0

Indien Server dashboard niet actief -> databank enkel lezen ?!


Vitruvius

Vraag

Ik heb FMS 17 overgeslagen, dus misschien dat het daar ook al was, maar dit probleem heb ik nog nooit gehad.

Gebruikers ervaren dat ze de databank op de FMS wel kunnen opendoen, maar vanaf het moment dat ze iets veranderen in de records loopt de databank vast.

De knoppen werken, voor zolang het om navigatie gaat ("ga naar" e.d.). vanaf het moment dat ze bijvoorbeeld een knop gebruiken om een nieuwe record aan te maken loopt de databank vast.

De oplossing is om in de FMS te gaan en het dashboard te openen, gewoon inloggen niets meer.

Probleem opgelost, tot de volgende dag of de dag daarna.

zeer vreemd.

De gebruikers loggen automatisch in (setting in de databank zelf) en hebben geen recht om de databank qua layout en scripts te veranderen, maar ze kunnen wel data veranderen.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De FMS staat op zelfde machine waar FMS 16 op stond, daar nooit problemen op dat vlak.

De databank is wel raadpleegbaar, maar dus niet te wijzigen.

Toen ik in de databank die op de FMS staat de scripts wilde aanpassen zodat ze volle bevoegdheid hebben (misschien lost dat het probleem op) bleef FM zeggen dat de scripts in gebruik waren door admin (), Ik was ingelogd als admin, maar gebruikte de scripts niet. Ook dat probleem was verdwenen zodra ik het dashboard activeerde.

 

Ik heb FMS 18 wel geïnstalleerd samen met een OS update dus misschien ...

 

Jawel: de instellingen voor energiebeheer stonden op sluimerstand.

Probleem opgelost?, we zien morgen of overmorgen wel.

 

edit: typo

aangepast door Vitruvius
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...