Jump to content
  • 0

Land toekenning

Arnold

Question

Posted

Beste,

Ik moet land gaan toe kennen.

Dit door midel van land nummers per meter.

Dus een klant bezit 3 Ha oftewel 30000 vierkantemeter dit moet in filemaker visueel te zien zijn, maar hoe?

Elke meter krijgt een nummer dit nummer is gebonden aan een Ha,

die ook weer een nummer heeft, deze Ha is weer gebonden aan

een plantage die ook weer een nummer heeft.

Het moet in meters, daar er geen hele Ha worden verhuurd maar

ook 2,5284 Ha. De boeling is, als ik een klant pak en ik wil zien

wat en hoeveel grond hij heeft dit visueel te bekijken is.....

Tevens als de meter in een plantage gebruikt worden moet een

tellertje af tellen om te kunnen zien hoeveel land er nog over is..................uitdaging.........

Wat van belang is dat men weet op welke plantage de grond

ligt waar waar de grond zich op de plantage bevind is niet van belang.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik moet land gaan toe kennen.

Dit door midel van land nummers per meter.

Hé zeg, Arnold, als dit geen raadsel is, weet ik het ook niet meer. Wat bedoel jij in hemelsnaam met "land toekennen". En wat zijn landnummers per meter?

Is hier iemand die dit begrijpt?

En wat bedoel je met "visueel te zien"?

De boeling is, als ik een klant pak en ik wil zien wat en hoeveel grond hij heeft dit visueel te bekijken is..... .

"Boeling, een klant pakken, visueel bekijken"... :oops:

En wat probeer je te zeggen met

als de meter in een plantage gebruikt worden
?

Arnold, wil je dit allemaal eens opnieuw overdenken, neerschrijven, herlezen, overdenken, herschrijven en dan pas posten?

• 0
Posted

Heel simpel gezegd heb jij de mogelijkheid nodig om met scripts de layout aan te passen. Of dat mogelijk is kunnen de echte guru's vast wel vertellen.

Met het visualiseren van een vlakverdeling mogen bij jou gewoon rechthoeken gebruikt worden, of moeten het ook speciale vormen worden?

Zijn er verder naast Filemaker nog andere technieken die we mogen gebruiken? Om dynamische afbeeldingen te maken is GD library namelijk erg handig. De documentatie vind je hier: http://www.boutell.com/gd/manual2.0.16.html Het is ook mogelijk om het met Filemaker te gebruiken lijkt mij aangezien dit stukje:

Any Language

The "fly" interpreter performs gd operations specified in a text file. You can output the desired commands to a simple text file from whatever scripting language you prefer to use, then invoke the interpreter.

Je maakt dus een tekstbestand waarmee GD een afbeelding kan maken. Dan voor je met send message die operatie uit en vervolgens kun je die afbeelding in Filemaker tonen. Het is echter geen eenvoudige stof, als waarschuwing vooraf.

Misschien is het handiger om gebruik te maken van PHP, daar zit GD al ingebouwd, en is het vrij eenvoudig om het te gebruiken. Zeker door de enorme hoeveelheid voorbeelden.

• 0
Posted

Sorry,

Ik was iets te snel met neerschrijfen daar ik op de hoogte ben van wat er moet gaan gebeuren.

Nog een keer.......

Ik heb een klant die een stukje grond van mij huurt.

Dit stukje grond ligt op een pantage, ik heb meer plantages.

nu is het van belang dat als ik een klant in FM opzoek ik een overzicht krijg van hoeveel land hij huurt en als het even kan met een plaatje erbij.

Daar ik over z'n 800 klanten praat heb ik geen zin om 800 keer een plaatje te maaken maar wil ik dit doen met of doormiddel van FM. Indien mogelijk.

De uitleg hier boven kwam aardig in de buurt, zal ik eerst meer van php afmoeten weten. BV is het mogelijk als ik naar php een waarde stuur dat ik daar een plaatje voor terug krijg......

Bedankt

• 0
Posted

In een van de 'oudere' Advisor uitgaven werd het 'staafje' uitgelegd.

Misschien heeft iemand die uitgave nog wel liggen....

Mijn zijn nog altijd in Belgie...nog geen kans gehad alles over te brengen.....