Ga naar inhoud

Exact Online Rest-API


menno

Aanbevolen berichten

Een klant wil uit zijn Exact-Online (EOL) graag wat informatie (de openstaande posten) hebben en niet met een webbrowser een xml, csv of een json downloaden. Hij wil het ophalen met de rest-api die EOL aan boord heeft.

De documentatie over hoe de requests er uit moeten zien en hoe de antwoorden er uitzien is in orde en duidelijk genoeg, maar er is nergens te vinden waar de klant zijn API-keys en rechten van die keys kan beheren. Is er iemand van jullie die daar ervaring mee heeft?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

De klant cq de accountant gaat zorgen dat ik een clientid, clientsecret en apikey ga krijgen. Dus dat loopt.

In algemene zin heb je bij de meeste paketten die 3 waarden nodig en bij sommigen alleen een clientid en een apikey. In een enkel geval zelfs alleen maar een apikey.

Verder heb je eindpunten en goede documentatie nodig. De DataAPI en de AdminAPI van FileMaker werken op precies dezelfde manier en die zijn ook niet moeilijk. Als je dat hebt is de werkwijze bijna overal identiek:

  • Inloggen en een sessie-token ophalen
  • data inschieten en ophalen met je sessie-token
  • Uitloggen door je token ongeldig te maken of simpelweg te laten verlopen

De pakketten verschillen daarna van elkaar door andere syntax en o.a. afhankelijk van de webserver waarop het draait kan de header-opbouw enigszins verschillen, maar meer is het niet. De typen gegevens zijn eigenlijk overal het zelfde: debiteuren, crediteuren, (memoriaal) boekingen, rekeningcodes etc. is overal hetzelfde, want we administreren uiteindelijk allemaal op dezelfde manier.

Hamit (@mykarizma hier op het forum) heeft me e.e.a. over clientid en cliensecret uitgelegd en screenshots van gestuurd en zo weet ik inmiddels waar de schoen wringt. Ik krijg binnenkort de gegevens die van mijn klant ik nodig heb.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...