Ga naar inhoud

JPG kwaliteit instellen?


hans erik

Aanbevolen berichten

Ik gebruik regelmatig de functie get (Thumbnail) om een kleine versie van een bestaande foto aan te maken, bijvoorbeeld om te displayen in een webviewer. 

Heel handig, maar ik vraag me af: kun je ergens de kwaliteit van de JPG compressie instellen?

Ik heb namelijk het idee dat FileMaker een heel lage kwaliteit gebruikt, wat natuurlijk prettig kleine bestanden geeft maar ook een groot verlies aan detail. Met name bij plaatjes met veel 'scherpe' overgangen. Je kunt dat weer opvangen door de resolutie te verhogen, maar ik zou toch liever controle over beide instellingen hebben.

Link naar reactie

Wat jij wilt is niet direct in FM te doen zonder gebruik te maken van plugins als CNS-image of Mediamanager. Mogelijk kan je het ook met de Monkeybread plugin doen.

Ik heb zelf voor een klant een scriptje gemaakt dat een geupload plaatje meteen doorstuurt naar een webserver, die het plaatje met imagemagick volgens bepaalde standaard-specs converteert en in een andere map klaarzet. FMserver controleert die map iedere minuut en dowload vervolgens het plaatje naar de gewenste plek.

Allemaal erg omslachtig, dus het zou wel leuk zijn als je zoiets eenvoudig direct met getThumbnail ( sourcefield ; "" ; "" ; otherOptions ) zou kunnen doen.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...