Ga naar inhoud

Catalina en FileMaker: durven we het aan?


Marsau

Aanbevolen berichten

Teamviewer moet toestemming krijgen in de:

Systeemvoorkeuren/Beveiliging en privacy/Privacy/Schermopname

Mijn klant krijgt de melding 'Toegang geweigerd' als hij een bestand wil openen wat met een wachtwoord is beveiligd en waarvan het wachtwoord in zijn sleutelhanger staat.

ik moet nog gaan controleren of hij de vraag krijgt om zijn sleutelhanger te ontgrendelen, maar dat wordt waarschijnlijk morgen.

 

Schermafbeelding-2019-10-10-om-16.55.27.jpg

Link naar reactie

Misschien moet je dan even het wachtwoord uit zijn sleutelhanger verwijderen. Hier heb ik even een test gedaan met een wachtwoord dat ik na installatie van Catalina in de sleutelhanger heb opgeslagen en dat geeft geen enkel probleem.

En bedankt voor de opmerking mbt Teamviewer, dat gaat mij ook helpen!

aangepast door Banach
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Even deze draad kapen.

Om te beginnen aan iedereen mijn  beste wensen voor 2020.

Dan terug on topic: ik heb net een nieuwe macbookpro besteld en die zal geleverd worden met Catalina. Op het Macfreak forum wordt er mij verteld dat FM 14 niet meer zal werken.

Hier lees ik dan dat 16, 17 en 12? probleemloos werken.

Zou het dan wel lukken met mijn 14. Het zou alvast goed nieuws zijn.

 

Groetjes en prettig eindejaar,

Misj

 

Link naar reactie

Catalina kan alleen 64 bit apps aan en FMP14 heeft een 64 bit installatie optie. 

Maar dat blijkt bij mij niet genoeg. FMP14 start, maar zodra je een database wilt openen crashed de boel.

Met FMP18 heb ik geen problemen, maar voor FMP14 heb ik een virtual box met windows 10 geïnstalleerd (FMP14 is de laatste versie die met een FM12 server praat, en die had ik nog nodig).

 

Blijf het een schromelijk tekort vinden dat FM het OS van haar moederbedrijf maar amper ondersteunt tegenwoordig, maar dat geheel terzijde :)

 

rmw

Link naar reactie
14 uur geleden zei rmw:

Catalina kan alleen 64 bit apps aan en FMP14 heeft een 64 bit installatie optie

Bedankt voor je toelichting, krijg ik de keuze bij het instaleren vh programma dan ?

Het loont toch de moeite om het eens te proberen, anders zal het ook een virtual box met een ouder OS worden.

Groetjes,

Misj

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...