Jump to content
  • 0

Voorinvullen van sommige gegevens in hetzelfde veld.

Organeduc

Question

Posted

Iets anders: Als je bezig bent met het invullen van telefoonnummers in een bestand met vele records, dan weet je zelf al wel, dat bij beplaalde plaatsnamen, bepaalde kengetallen horen, bijvoorbeeld Rotterdam 020- . Wanneer je nu vele telefoonnummers moet invullen, zou het handig zijn als bijvoorbeeld alle telefoonnummers uit Rotterdam alvast vooraf ingevuld zijn, da heb je minder werk bij het invullen van alle nummers, immers een deel is er al ingevuld.

Kun je dat nu zo doen, dat je in hetzelfe veld toch ook nog andere nummers kunt invullen, die je nog eerst moet opzoeken? Mijn veld vertelt me dan, dat invoer niet is toegestaan, wanneer ik vooraf een bepaalde formule aan dat veld toeken.

Ben weer erg benieuwd.

Alvast dank!!!

25 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Kun je dat nu zo doen, dat je in hetzelfe veld toch ook nog andere nummers kunt invullen, die je nog eerst moet opzoeken? Mijn veld vertelt me dan, dat invoer niet is toegestaan, wanneer ik vooraf een bepaalde formule aan dat veld toeken.

Alvast dank!!!

jouw veld is waarschijnlijk een berekeningsveld en dat is in dit geval niet zo verstandig, tenminste niet als je de inhoud handmatig wil wijzigen.

ik stel het volgende voor : maak van je veld TELEFOON een tekstveld, waarbij je via de invoeropties kan bepalen dat je intieel data wil inbrengen via een berekende waarde. de berekende waarde lijkt dan sterk op jouw berekeningsveld. (dmv een IF, zo iets in de stijl van : if(plaats=rotterdam;"020-";"") of via een CASE)

• 0
Posted

Waarom werk je niet met een lookup die de gegevens ophaalt uit een databank met gemeentenamen, postcodes en telefoonzones?

Je kan daar iets tamelijk "sophisticated" van maken.

• 0
Posted
Waarom werk je niet met een lookup die de gegevens ophaalt uit een databank met gemeentenamen, postcodes en telefoonzones?

Je kan daar iets tamelijk "sophisticated" van maken.

Zie bijlage!

plaats.fp5

• 0
Posted

Handig zo'n lijst, ik ga hem ook in mijn adressenbestand invoegen.

Ik neem overigens aan dat deze lijst kloppend is, waar vind je degelijke lijsten?

Zou je ook meteen de straatnaam in kunnen laten vullen of moet je dan een zeer grote database er aan koppelen. En is er een zelfde lijst met Belgische postcodes?

• 0
Posted

Ik heb hem ook meteen gedownload :) Maar is hij wel volledig? Volgens mij ontbreken er een paar codes aan die misschien dan wel voor Postbussen zijn, maar die toch ook aan een plaatsnaam gekoppeld zijn, en voor bedrijven zeker ook belangrijk zijn.

• 0
Posted
Ik heb hem ook meteen gedownload :) Maar is hij wel volledig? Volgens mij ontbreken er een paar codes aan die misschien dan wel voor Postbussen zijn, maar die toch ook aan een plaatsnaam gekoppeld zijn, en voor bedrijven zeker ook belangrijk zijn.

De lijst is volledig. Voor de volledigheid van de oplossing nu ook een voorbeeld erbij!

Adres.fp5

• 0
Posted
Ik neem overigens aan dat deze lijst kloppend is, waar vind je degelijke lijsten?

Lijst klopt, zie voorbeeld hierboven.

Zou je ook meteen de straatnaam in kunnen laten vullen of moet je dan een zeer grote database er aan koppelen.

Wordt wel groter ja. Is te koop bij TPG-POST

En is er een zelfde lijst met Belgische postcodes?

Ongetwijfeld. Ik weet niet zo gauw waar. Overigens zoek ik een dergelijke lijst voor Duitsland - het postcodesysteem daar is (nagenoeg) zo georganiseerd dat iedere postcode naar 1 plaats wijst.

• 0
Posted

Een paar jaar geleden heb ik gezien dat de Belgische Post de postcodes op een disketje te koop aanbood. Ik probeer die info ergens terug te vinden. Misschien op de website van De Post?

• 0
Posted

In je voorbeeld heb je een extra veld met de eerste 4 tekens van de postcode voor de relatie.

Ik heb gewoon het postcode veld voor de relatie in de lookup gebruikt maar ik heb wel van de postcode een nummerveld gemaakt.

Het werkt maar doe ik iets doms??

• 0
Posted
Het werkt maar doe ik iets doms??

De tabel bevat de postcodes t/m de grenswaarde. Als je gebruik maakt van de gehele postcode (dus inclusief de twee letters) dan zit je mis.

Voorbeeld 1934 hoort bij Egmond a/d Hoef

1935 is de postcode die hoort bij Egmond Binnen

Gebruik je nu de hele postcode (bv 1934 PE) dan is er geen match met 1934 (1934 PE is groter dan 1934) en wordt de woonplaats behorende bij 1935 gegeven.

Het gaat dus alleen fout bij het hoogste postcodenummer van een plaatsnaam. Dus meestal goed. Deze fout had ik in het begin ook gemaakt - dus het is zeker niet dom :-) - maar beter de oplossing gewoon overnemen (en documenteren is natuurlijk ook wel handig)

• 0
Posted

Downloaden werkt perfect maar bestand is niet te openen "severely damaged", ook niet na tweede poging (was bestand gesloten tijdens het uploaden?). Misschien opnieuw posten?

Dank!

• 0
Posted (edited)
Downloaden werkt perfect maar bestand is niet te openen "severely damaged", ook niet na tweede poging (was bestand gesloten tijdens het uploaden?). Misschien opnieuw posten?

Dank!

mea culpa mea maxima culpa :oops:

moet ik nu in dezelfde hoek gaan zitten ?

POSTCODES.fp5

Edited by Guest
  • 0
Posted

Zou je ook meteen de straatnaam in kunnen laten vullen of moet je dan een zeer grote database er aan koppelen. En is er een zelfde lijst met Belgische postcodes?

Van nederland heb ik deze database (postcode, straat, woonplaats), deze is 45 MB, maar is van 2 jaar geleden (wel erg handig).

• 0
Posted

Van nederland heb ik deze database (postcode, straat, woonplaats), deze is 45 MB, maar is van 2 jaar geleden (wel erg handig).

Is deze ook ergens te downloaden.

Thanks

• 0
Posted

Thanks

Niet dat ik weet. Ik kan het bestand ook lastig online zetten, omdat ik (nog steeds) via een analoge lijn werk. Ik heb hem op cd staan.

• 0
Posted

Thanks

Niet dat ik weet. Ik kan het bestand ook lastig online zetten, omdat ik (nog steeds) via een analoge lijn werk. Ik heb hem op cd staan.

Mooi he! Kennen jullie in Belgie ook het Droste effect? :wink:

• 0
Posted
Mooi he! Kennen jullie in Belgie ook het Droste effect? :wink:

Nee! Wat is dat voor iets? Heeft het iets te maken met drop? Nee, chocolade, geloof ik. Komop, we zen kerjeus.

• 0
Posted

Nou ik zag zo'n mooie herhalingen van quotes met nota bene mij in het midden.

Ik dacht: als ik hier weer quote start het "droste effect"

The Droste effect

The Dutch chocolate maker Droste is famous for the visual effect on its boxes of cocoa. The image contains itself on a smaller scale. This is called the "Droste effect" in any good Dutch dictionary.

Het plaatje verklaart zichzelf:

droste.jpg.32ac9e14e78c97cde0e045c0c8d04313.jpg