Ga naar inhoud
  • 0

filemaker server 17 andere port


MaJo

Vraag

Ik ben een beginner in filemaker en heb een vraagje.

Ik heb filemaker en filemaker server gedownload (probeer versie) en heb hem geïnstalleerd op mijn windows VPS ik heb daar ook Plesk draaien en mijn domeinen, deze kan ik niet meer gebruiken omdat filemaker server standaard port 80 gebruikt is hier iets aan te doen? ik herinner mij dat je met server 16 kon aangeven welke port je wilde gebruiken. 

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat kon je alleen maar bij de installatie aangeven en als je het wilde wijzigen, betekende dat een re-install.

Tijdens het testen van FMServer 17 liep ik tegen hetzelfde probleem aan. Ik ben toe ook nog aan het rommelen geweest met reverse-proxying, maar met name de data-api en webdirect wilden daar niet mee wwerken. CWP met PHP en XML deden het echter prima. 

Iemand van FMI heeft me toen een commando gegeven dat met FMS 17 in eerste instantie prima werkte.

fmsadmin setup FMWebSite --http 8080 --ssl 8443

Daarna de fmserver nog even opnieuw starten. Om terug te draaien, gebruik je hetzelfde commando met de originele poortnummers 80 resp. 443

Nu met FMS 18 werkt het niet meer (heb het wel geprobeerd), maar Ik heb het gelukkig niet meer nodig, omdat ik meerdere wan-ip-adressen heb. YMMV, zoals de amerikanen vaak zeggen ... en uiteraard geheel op eigen risico :-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...