Jump to content
  • 0

faktuur maken

pjotter

Question

Posted

Ik heb een ledenbestand waar ik aangeef wat er voor bijzonderheden zijn (jeugdlid, volwassen, liggeld voor de ligplaats, eventueel extra's die betaald moeten worden) . Ik heb ook een faktuur programma dat met lookup werkt. (zie eerdere postings) nu zou ik eigenlijk als het ledenbestand is aangepast automatisch de fakturen willen laten maken op basis van het lidmaatschaps nummer. Dus zodra ik een knop indruk pakt hij de laatste informatie per lid in een nieuwe faktuur. Hoe kan ik dit voorelkaar krijgen?

Nu doe ik dit door een nieuwe faktuur aan te maken lidnummer in te geven en de nieuwe faktuur wordt aangemaakt met de laatst bekende informatie. Dit moet ik echter per lid doen. (zijn er 300!) Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat ik een groep selekteer en dat daarna van die groep nieuwe faktueren worden aan gemaak?

Is dit makkelijk te realiseren?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Met een loop in een script, natuurlijk. Beginnen met GTR (first) daarna Loop starten, tussenscripts uitvoeren, GTR(next + exit after last).

• 0
Posted

Andere mogelijklheid kan zijn:

selecteer in het ledenbestand de betaaldende leden, open het factuurbestand en importeer de records uit het ledenbestanden, vul vervolgens de gegevens aan.

Of dat sneller is weet ik niet, maar het is een andere weg tot het zelfde resultaat.

• 0
Posted

Ik weet niet of dit zomaar kan. Nu selecteer ik dus de leden die een faktuur moeten hebben (stel ik wil de rekeningen de deur uit doen van het lidmaatschap) als ik dan bij de faktuur nieuw maak dan komt er dus een nieuwe faktuur en als ik het lidmaatschaps nummer invul dan worden alle desbetreffende info opgehaald en kan die worden afgedrukt. (werkt met lookup) Ik denk dan ook dat een script het makkelijkste is?

• 0
Posted

Een script is toch moeilijker dan ik dacht. Ik heb dus een ledenlijst waarin in dus selecties maak. Nu wil ik dus van die selecties fakturen maken. Wat moet gebeuren is het volgende:

Bij de fakturen moet een nieuwe faktuur gemaakt worden.

Er is bij de fakturen data base een veld dat is lidmaatschaps nummer. Als ik dat nummer in vul dan wordt alle andere data automatisch opgehaald. (naam adres enz incl het faktuur bedrag.)

Dan moet er dus weer een faktuur worden aangemaakt met het volgende lidmaatschaps nummer.

Dit moet doorgaan totdat alles geselekteerde nota's zijn gemaakt.

Probleem is dus welke script info moet ik daarvoor gebruiken. Logisch lijkt new record bij faktuur maar dan :-)

Wie kan me verder op gang helpen want ik ben geen held met scripts die data uit meerdere files moet halen

• 0
Posted

Rony,

Geweldig , precies wat ik zoek. Nu nog meer begrijpen van het script :-).

Ik ga hier mee aan de slag want het is wel wat ik nodig heb. Wel is het script lastiger als ik gedacht had in eerste instantie maar wel te volgen

Nogmaals bedankt