Jump to content
  • 0

Webcompanion en FM Server

Rony Rabijns

Question

Posted

Door omstandigheden draait op één toestel (Mac) een FM Server en een FM client. De FM client wordt gebruikt om op een intranet en extranet via de webcompanion zoekopdrachten uit te voeren. De FM Server host een groot aantal bestanden die door de FM Client geopend moeten worden (omdat die nodig zijn om de informatie te tonen na de zoekopdracht). Normaliter gebruik ik daar twee computers voor met twee verschillende IP`s, één voor de client en één voor de server. Maar hier kan dat dus niet. En daar zit net het probleem. Om de één of andere reden kan de client niet inloggen op de server. De client zit de "server"-bestanden niet. (allebei poort 5003 ?)

Wat is die reden ? Is hier een "workaround" voor ? of kan het eenvoudigweg niet ...

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik meen ergens in de handleiding van server gelezen te hebben dat server en client nooit op dezelfde computer mogen staan. Dit staat ook in de best practices, waar AvD vaak naar verwijst. Hierop even zoeken in dit forum en je zal het wel vinden.

• 0
Posted

Ik heb deze situatie ook draaien en het werk hier al heel lang goed.

Ziet de client de server ook niet als je na "open remote" "specify host" kiest en vervolgens het IP adres van je computer invult. Bij mij hielp dit het probleem oplossen.

Later merkte ik dat ik weer meteen in het eerste venster de default host kon selecteren nadat ik de router waar de computer aan hangt resette door hem even uit en weer aan te zetten.

• 0
Posted
Ik heb deze situatie ook draaien en het werk hier al heel lang goed.

Ziet de client de server ook niet als je na "open remote" "specify host" kiest en vervolgens het IP adres van je computer invult.

neen, had ik al getest, dan loopt alles vast.

PS : (op een windows-platform lukt het wel :cry: )