Ga naar inhoud
  • 0

Voorwaardelijke opmaak op basis van dubbele gegevens in veld


hgroenewegen

Vraag

Geachte forumleden,

Ik ben op zoek naar een (eenvoudige) manier om voorwaardelijke opmaak op een veld toe te passen wanneer deze dubbele waarden bevat.

In mijn bestand staan gegevens waarvan sommige eigenlijk uniek moeten zijn, maar vanwege uitzonderingen kan daar van worden afgeweken. De gebruiker wil ik (tijdens het browsen) wel waarschuwen dat hij/zij te maken heeft met een dubbele waarde. Het betreffende veld staat op uniek maar kan worden overruled door gebruiker. Het veld is als tekst ingesteld en bevindt zich niet in een portaal.

Bestaat er een manier (functie, script) om een voorwaardelijke opmaak voor dit veld te triggeren / activeren?

Dank!

Vriendelijke groet, Hans

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De makkelijkste manier is om een 'self' relatie te leggen op basis van het betreffende veld. Maak ook een calculatieveld aan '#1' met de waarde 1.

De formule voor de conditionele format wordt dan:    tabel_TABEL::#1

waarbij de tabel met zichzelf wordt gekoppeld via het unieke veld. Als de link bestaat wordt 1 gelezen is True dus kleurtje

aangepast door Ari
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...