Ga naar inhoud
  • 0

Dupliceren met relaties


Leen

Vraag

Goedendag,

Ik heb een dashboard gemaakt waarin informatie wordt getoond, verzameld uit een twintig tal verschillende tafels, die via een relatie gekoppeld zijn. Dit dashboard kan worden bewerkt en wordt opgeslagen onder een uniek nummer. Nu zou ik graag willen dat de informatie die in dit dashboard is verzameld, onder een ander uniek nummer gedupliceerd wordt en kan worden aangepast. Het blijkt echter dat Filemaker alleen het dashboard zelf dupliceerd en niet de gekoppelde relaties, en dat is nu juist wat ik wil. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

Leen

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Marsau,

Op dit dashboard worden gegevens van een keuring verzameld en vastgelegd als een keuring. Dus alle gegevens van de klant, de gebeken- werkzaamheden en opmerkingen van het werktuig voor één klant. Deze gegevens komen uit verschillende tafels en hebben dus per keuring een uniek nummer en datum. Volgend jaar moet de keuring opnieuw gebeuren en zijn de verzamelde gegevens nog steeds relevant en hoeft de keurmeester niet alles meer in te vullen, maar alleen na te lopen en aan te passen wanneer er iets is veranderd. Dan wordt dit dashboard weer opgeslagen als nieuw document wat het jaar daarop weer gebruikt kan worden.

Dashboard is dan misschien niet de juiste benaming, dat ben ik met je eens ;) maar het is de verzameling informatie die op het moment van keuren relevant is. 

Link naar reactie
  • 1

Je wilt dus gewoon een record met alle gerelateerde records dupliceren.

Dat is helemaal niet zo ingewikkeld, maar je moet wél alle gerelateerde gegevens opzoeken en die vervolgens ook dupliceren. De sleutelvelden daarin moeten daarbij de waarden krijgen om de relatie met het nieuwe hoofderecord tot stand te brengen.

Hoe je de duplicaten maakt en hoe je de sleutelvelden aanpast is een kwestie van even uitzoeken en welke manier van werken vervolgens jouw voorkeur heeft. Wat bij alle manieren van werken hetzelfde is, is dat je eerst je gegevens moet verzamelen. Vervolgens exporteer, importeer, kopiëer en/of dupliceer je ze en geef je de sleutelvelden in de duplicaten een andere waarde.

Sinds FM16 hebben we de JSON-functies tot onze beschikking en die zijn heel handig om wat data in op te slaan als we bijvoorbeeld records willen dupliceren. In het bijgevoegde voorbeeld zie je hoe je het zou kunnen doen. De uitleg staat in de script-commentaren

Records_Dupliceren.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...