Ga naar inhoud
  • 0

API koppeling om gegevens binnen te halen.


Jille

Vraag

Ik ben op zoek naar iemand die mij de beginselen van het binnenhalen van gegevens van derden via API kan leren.

Tot op heden werd deze informatie door de toeleverancier gegenereerd in een CSV-bestand dat ik dan kon inlezen, maar hij is nu overgaan naar de cloud-omgeving en ik moet de informatie nu middels API binnenhalen. Alleen heb ik hiermee nog totaal geen ervaring.

Ik heb wel gezien dat middels de JSON-functie en 'Invoegen vanuit URL' dingen blijkbaar mogelijk zijn, maar het loopt vast op de verificatie.

Ik heb de ondersteuningsvraag ook bij FM neergelegd, maar daar wordt ik keurig naar jullie doorgestuurd.

Wie kan mij dus helpen bij de basisstappen om in ieder geval de informatie binnen te halen en ergens op te slaan zodat ik deze verder kan verwerken?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat gaat niet. De leverancier eist verificatie met inlognaam en wachtwoord.

Het gaat om gegevens op basis van JSON. De website benaderen gaat ook goed. 

Ik moet alleen even weten op welke wijze ik inlognaam en wachtwoord etc. kan toevoegen aan het ophaal-commando.

Dat is mij niet duidelijk.

Heeft iemand daarvan een voorbeeld?

 

Link naar reactie
  • 0

Als de leverancier een API aanbiedt, dan zal hij daar ongetwijfeld documentatie bij beschikbaar stellen. Daarin zou moeten staan beschreven hoe de aanmelding moet worden gedaan. Zonder die documentatie is het gissen.  

Dus: lees eerst die documentatie, dan kan je indien nodig hier gericht je vragen stellen

Link naar reactie
  • 0

Het is zoals Menno aangeeft.

Vaak zal je met een inlognaam (bv emailadres) en wachtwoord eerst een 'token' moeten ophalen. De leverancier zal daarvoor een base url beschikbaar hebben waarin je de gevraagde gegevens in moet opgeveven. Zomaar een fictief voorbeeldje is dan zoiets als:

https://leverancier.com/api/gettoken?email=my_email_address&pass=my_password

Het kan zijn dat je daarbij bepaalde headers moet meesturen of dat de data in JSON moet worden verstuurd. Zoals Menno als zegt: Zonder documentatie is het giswerk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...