Ga naar inhoud
  • 0

xlsx import hardnekkig nummer formaat


McGuffin

Vraag

hier begrijp ik niets van, wellicht heeft iemand een tip:

als ik een xlsx bestand importeer wordt een bepaalde waarde een 0 (nul)
hetzelfde bestand als csv blijft de waarde correct
duidelijk een veld formatering kwestie lijkt me

alle kolommen in het spreadsheet zijn tekst geformatteerd
In Filemaker is het bewuste veld ook tekst tekst geformatteerd
en toch wordt het als getal geïmporteerd

ik kan alles ombouwen naar csv, maar misschien zie ik wat over het hoofd
heeft iemand een advies?

dank

 

 

 

Link naar reactie

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

0E6 is de wetenschappelijke notatie voor 0,00 E +6, dus 0 maal 10 in de macht 6 en dat is nul. Ik denk dat het probleem eerder in FM zit. Het lijkt er op dat FM geen rekening houdt met het type data zoals dat in Excel is opgegeven.

Enige oplossing lijkt om in Excel een tekentje (bv _) vóór de code te zetten en dan pas te importeren. In FM kun je dan het tekentje weer weghalen. De juiste code blijft dan wél bestaan.

Link naar reactie
  • 0

@Banach: de xlsx export wordt dagelijks uit een FoxPro database gedaan. Een teken ervoor zetten kan wel met een macro.
Alternatief is het als csv exporteren. Vreemd genoeg blijft 0E6 dan wél staan in FM.

@Peter: toen ik het sheet voor het eerst in een maagdelijk FM bestand importeerde, maakt FM er number velden van

Link naar reactie
  • 0

Ja, goeie workaround, maar dit vind ik eigenlijk wel een vervelende bug, ik heb het dan ook gepost op het US FileMaker forum.

https://community.filemaker.com/en/s/question/0D50H00007Zm62KSAR/why-is-filemaker-not-respecting-excel-data-types-when-importing

Je adem niet inhouden terwijl je wacht op een fix, en je voorlopig behelpen met alternatieven lijkt me inderdaad ondertussen een goeie oplossing.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...