Ga naar inhoud

FileMaker Cloud Essentials


Marsau

Aanbevolen berichten

We mogen er nu over praten.

Claris heeft een nieuw prijsmodel voor FileMaker Cloud geïntroduceerd. Er is nu een 'instap'  level, FileMaker Cloud Essentials voor € 21 per maand/gebruiker voor max. 10 gebruikers, naast een 'standaard' variant voor € 42,-.

Zie https://store.filemaker.com

Verschil lijkt vooral in de hardware specs te zitten: GB API per maand,  opslag en aantal te hosten bestanden.

Denk dat het instap-level voor kleine gebruikers wel interessant is voor kleine afnemers. Het huren van een VPS of nog erger, inzetten van eigen hardware, in combinatie met de gebruikelijke licentiekosten leidt m.i. tot een substantieel hoger prijsplaatje..

 

Link naar reactie

Die € 21 per maand lijkt me redelijk. Neem aan dat je dan dus de FMP client erbij krijgt? Het enige probleem is dat ze dus voor minder dan 5 pp geen oplossing hebben. Terwijl daar natuurlijk de bulk van de potentiële klanten zit , althans als 'entry level'. Dat ze daarna groter groeien, mag je hopen maar er zijn natuurlijk ook duizenden bedrijven met tientallen zo niet honderden werknemers waarvan slechts 2 of 3 personen daadwerkelijk met FileMaker moeten werken!

Tenzij je gewoon die 5 licenties kunt spreiden over 2 of 3 klanten.

 

Link naar reactie

Nog een vraagje, eigenlijk wat meer algemeen.

Stel ik heb een klant die ik op Filemaker Cloud installeer. Een van de bestanden heeft een Remote Container veld. Er zijn op een gegeven moment 20.000 records allemaal met een PDFje, bij elkaar dus een RC folder met zeg 4 Gbyte aan PDFjes. Nu wil ik het bestand bijwerken en wil het daarvoor naar mijn eigen PC halen, de wijzigingen aanbrengen en het bestand weer terugzetten.

Hoe voorkom ik met FileMaker Cloud dat ik 4 GByte aan PDFjes moet downloaden en weer uploaden?

 

Link naar reactie
9 uur geleden zei hans erik:

Nog een vraagje, eigenlijk wat meer algemeen.

Stel ik heb een klant die ik op Filemaker Cloud installeer. Een van de bestanden heeft een Remote Container veld. Er zijn op een gegeven moment 20.000 records allemaal met een PDFje, bij elkaar dus een RC folder met zeg 4 Gbyte aan PDFjes. Nu wil ik het bestand bijwerken en wil het daarvoor naar mijn eigen PC halen, de wijzigingen aanbrengen en het bestand weer terugzetten.

Hoe voorkom ik met FileMaker Cloud dat ik 4 GByte aan PDFjes moet downloaden en weer uploaden?

 

Is die download dan onvermijdelijk? En zo ja, is dat dan een probleem? 

Link naar reactie
17 hours ago, Marsau said:

Is die download dan onvermijdelijk? En zo ja, is dat dan een probleem? 

Dat hangt ervan af. Ik ontwikkel complexe systemen altijd met gescheiden bestanden voor data en interface. Dan is het meestal geen probleem omdat de wijzigingen aan de datafile beperkt blijven. 99,9% van de wijzigingen heeft betrekking op layouts, relaties en scripts en die zitten in de interface file(s).

Maar als je 1 bestand gebruikt met alle tabellen, scripts en layouts dan zul je waarschijnlijk grotere wijzigingen mbv de data migration tool willen doorvoeren: je maakt een nieuwe versie van het bestand, en je migreert de bestaande data naar je nieuwe bestand. Dan zul je toch het productiebestand 'lokaal' moeten halen, je kunt de Migration Tool anders niet gebruiken.. Met een 'on premise' server kan dat op 2 manieren: je gebruikt de console en dan komen alle Remote Container bestanden mee, of je gebruikt TeamViewer of RDP om de backup te downloaden, waarbij de Remote Container bestanden op de server achterblijven.

Hoe werkt het met FileMaker Cloud? Krijg je als developer toegang tot het filesysteem van de (linux) server?

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...