Ga naar inhoud
  • 0

Factuur verzenden geeft error


Prizerak

Vraag

Goede dag 
Ik heb het standaard factuur programma van filemaker gebruikt en gekoppeld aan een leden admin van een vereniging 
als ik nu een factuur aanmaakt en deze gaat versturen loop ik tegen twee dingen aan 
1 de melding verstuurd komt niet dus is het onduidelijk of hij verstuurd is of niet, in de mail instellingen staat een extra email adres in de BCC de komt altijd binnen 
2 ik krijg de melding " Deze record kan niet in dit venster worden gewijzigd omdat deze al in een ander venster wordt gewijzigd."
    in de layout instelling staat opslaan aangevinkt , en om het nog spannender te maken gebeurd dit met het ene email adres wel en de andere niet 
wie heeft een idee wat er mis gaat, ik heb hier al uren aan gespendeerd maar kom er niet aan uit 

M.v.g.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

mbt punt 1: Welk platform, welk mailprogramma gebruik je of verstuur je de factuur rechtstreeks vanuit FileMaker via SMTP? In dat laatste geval krijg je idd geen terugmelding. Wel kun je e.e.a. checken middels GetLastError.

mbt punt 2: Dit houdt doorgaans in dat in een ander venster het record wordt vastgehouden doordat daar een veld nog in bewerkin is. Een commit record op de juiste plaats kan dit euvel verhelpen. Waar dat dan zou kunnen of moeten zijn kan ik niet beoordelen; dat hangt van jouw workflow en aanpassingen af.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik inderdaad SMTP deze zelf zal geen terugkoppeling geven maar het script om te verzenden wel, afhankelijk of er een error is blijkbaar. ik ga dus even stoeien met het commit record , je geef al aan dat je niet de juiste plaats weet,  ik ben een noob in dit geval. dus toch de vraag ,   stoei ik hiermee in de layout van het factuur  of in de script van het verzenden   

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...