Jump to content
  • 0

Formatteren getallen

Pesje

Question

Posted

Sinds kort heb ik een nieuwe PC draaiende onder Windows XP Home edition NL. In Filemaker 5.0 NL kom ik nu tot een eigenaardige vaststelling. Getallen kleiner dan 1 en geformatteerd als decimaal getal met 2 cijfers na de komma geven geen 0 voor de eenheden op het scherm. Wij zien dus ,11 en niet 0,11. Bij het klikken in het betreffende veld wordt deze 0 wel getoond.

Wie heeft er een oplossing?

14 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In Control Panel naar Regional and Language Options gaan, daar controleren welke landinstelling geselecteerd is en na een klik op Customize zorgen dat Display leading zeros aangeklikt is.

HTH

Oeps! Nu pas gezien dat je met een NL-systeem werkt. Je zal het hierbovenstaande dus even moeten vertalen :wink: .

• 0
Posted

Dank aan AvD uit mijn buurgemeente voor de snelle reactie. Maar spijtig genoeg is dit niet de oplossing. Het systeem is reeds ingesteld met voorloopnullen ingeschakeld.

Andere suggesties zijn meer dan welkom

• 0
Posted

Ik vrees dat er geen andere suggesties zijn, zeker niet als je al het decimaal formaat had gekozen. Ben echt benieuwd naar wie dit op welke manier oplost!

Ik kan je probleem hier niet reproduceren. Het gaat wél in omgekeerde richting: als ik ,11 intik en ik verlaat het veld met ENTER of TAB, dan staat er - zoals het hoort en zoals te verwachten is - 0,11.

• 0
Posted

Ik lees vluchtig door dit onderwerp, maar volgens mij heeft pesje te maken met een bug in 5.nogwat, die met een van de updaters die daarop volgde, is opgelost.

Dus Pesje: met welke versie FileMaker werk je (let vooral op de getallen na de punt), en heb je op filemaker.com de laatste update gedownload en geïnstalleerd?

• 0
Posted (edited)

Ah, hebbes, in de fixlist van updater 5.0v3:

-----------

FileMaker Pro 5.0v3

March 2000

FileMaker Inc. announces the release of the FileMaker Pro 5.0v3 updater. This updater offers several features and fixes some of which are listed below.

6) Numbers that are formatted as a decimal (with any fixed number of decimal digits) now display the leading zeroes correctly.

-----------

FMP 5.0v1 en v2 hadden hier inderdaad last van: goed decimaal geformateerd op de layout en dan toch de nul voor de komma niet tonen.

Edited by Guest
  • 0
Posted
Goedkoop Rony: Dames gaan immers ALTIJD voor :)

Doc , maar niet als ze de trap afgaan ! :lol:

Niet als ze de trap OP gaan is het volgens mij. ivm rokkeninkijk

hmm, bij ons vertellen ze dit owv het feit dat je ze dan kan opvangen als ze struikelen ...

als je de trap afgaat, loopt de man voorop, om dezelfde reden.

Maar nu wijken we erg af :wink:

• 0
Posted

Pesje is zo vriendelijk geweest mij een persoonlijk berichtje te sturen:

-----------

Sanne,

Je hebt mij op het goede spoor gezet. Mijn versie is inderdaad nog 5.0v2.

Probleem is ondertussen opgelost. Hartelijk dank

Pesje

-----------

Graag gedaan, Pesje!