Ga naar inhoud
  • 0

Import settings


hans erik

Vraag

Ik gebruik de nieuwe Import Dialog van FMPA18 (v18.0.3) om gegevens uit een FM table te importeren. Grote verbeteringen: je kunt gemakkelijk bijv de primary key automatisch laten aanmaken maar de timestamp voor creation overnemen uit het bronbestand. MAAR: hoe kan ik de importsettings bewaren bij mijn scriptstap? Ik zie nergens een 'save settings' button, en FMPA18 slaat de settings niet automatisch op, want als ik 10 seconden later hetzelfde script nogmaals draai, krijg ik weer een default import dialog en kan ik helemaal opnieuw beginnen.

Is dit weer een typisch gevalletje 'net niet helemaal af'? Of zie ik iets over het hoofd? 

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je de import wijzigt in het script en je slaat dan het script op, dan moet ook de importvolgorde zijn opgeslagen als je "specify import order" heb aangevinkt.

Importeer je handmatig en vervolgens maak je een script met de scriptstap Importeer-records, dan kan je daarin "specify import order" aanvinken en ook dan wordt de importvolgorde opgeslagen.

Laat je het vinkje leeg, dan zal het script de laatst gebruikte volgorde die het bestand kent gebruiken. Ik heb dat wel eens gebruikt voor iemand die regelmatig meerdere dezelfde excels wilde importeren, maar de volgorde van velden was bij iedere batch anders en dus wilden ze dat zélf kunnen aangeven. Ze importeren nu de eerste excel en zonder af te sluiten worden dan de overige excels op identieke wijze geïmporteerd. De volgende keer dat ze importeren, moeten ze dan wéér de eerste import zelf definiëren, best een handige feature van FM.

Link naar reactie
  • 0

Ja, dank voor de reacties.

Ik heb het inmiddels ontdekt, was iets te voorbarig met mijn commentaar. Wel vind ik het jammer dat ze niet de opslag van instellingen op de een of andere manier expliciet gemaakt hebben, waardoor je als gebruiker duidelijk ziet waar je aan toe bent. De optie om per veld de auto-enter opties aan of uit te zetten is wel heel cool vind ik.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...