Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
Roger

Script hervatten

Question

Kun je op een of andere manier een button uitlezen die de functie heeft: script hervatten? Ik wil op een layout meerdere buttons hebben om een script conditioneel te hervatten. (Ik heb geen zin om dit met afzonderlijke scripts op te lossen, wat op zich natuurlijk wel goed zou kunnen...)

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Wat bedoel je met uitlezen, bijvoorbeeld zien welke knop is gebruikt om te hervatten? Je kan ipv de enkelvoudige stap "script-hervatten" ook een script maken dat hetzelfde doet en dan kan je wél een scriptparameter meesturen op het moment dat je de knop gebruikt. De manieren waarop je dat kan doen zijn erg divers, maar je zou een $$variabele kunnen  maken, zodat je weet welke knop het script heeft laten hervatten:

Let ( [ 
	$$knop = "Knopnummer_1" 
] ; 
	"" 
)

• 0

Maar dan kun je nog steeds niet met 1 druk op de knop het oorspronkelijke script hervatten, toch?

• 0

Nee dat is inderdaad een van de rare zaken in FileMaker, maar je kan het wel oplossen door je startscript na de pause/resume je vervolgscript te laten uitvoeren. Als iemand dan "enter" gebruikt zal je vervolgscript het standaardprogramma afwerken en als een button wordt gebruikt, kan je het gedrag in het vervolgscript naar wens aanpassen. Je moet het vervolgscript dan wél laten eindigen op "Halt-script" of "Script-Onderbreken"

• 0

Al met al biedt het dan toch voordelen om de beoogde conditionele procedure op te hakken in meerdere scripts, is mijn conclusie.

• 0

Bijgevoegd voorbeeld geeft je een mogelijke oplossing. Je zou ipv de dialogen ook subscripts kunnen gebruiken, net wat je zelf handiger vind. Het leuke van deze manier is dat je besturing in een centraal scriptje hebt en dus gemakkelijk kan onderhouden.

Buttons.fmp12

• 0

Ik bedacht me tijdens de lunch ook nog dat je je script in een loop kunt houden als er op enter gedrukt wordt (in jouw voorbeeld, standaard gedrag). Zo is het toch wel aardig opgelost :-).

Dank je Menno!

Buttons.fmp12

• 0

Ja dat is ook een leuke manier, maar denk er dan wel aan dat de knoppen waarmee je verder gaat de eigenschap "exit-current-script" of "huidig script verlaten" bij de opties ingesteld hebben. Anders blijft het script in de lus hangen.