Ga naar inhoud
  • 0

Externe datasources


hans erik

Vraag

Als je een leeg, nieuw bestand aanmaakt, en je neemt een Table Occurrence op in het schema dat verwijst naar een externe datasource, maar je opent in een layout die niet aan die TO gekoppeld is, vraagt FMP pas om een login als er iets is wat koppelt met de datasource. Dat is logisch. Maar nu heb ik heb een raar probleem, een bestand blijft bij openen echter om de host login vragen en ik krijg de referentie naar de host er met geen tien paarden uit.

 Wat ik ook doe:

- ik heb een tabel toegevoegd zonder enige verwijzingen naar wat voor interne of externe tabel dan ook;

- ik heb een layout gemaakt voor deze tabel zonder één enkel veld, berekening of wat dan ook;

- de file-options geven aan dat ie meteen moet openen met deze lege layout en dat er geen script automatisch moet draaien;

- het bestand bevat maar één datasource die naar de juiste host verwijst;

- ik heb een recovery gedaan met als optie het verwijderen van gecachete verwijzingen etc.;

- ik heb een Compacted Copy gemaakt in de hoop dat de indexen opgeruimd zouden worden en daarmee een mogelijke verwijzing?

- filesharing staat uit;

- ik heb zelfs de lijst met permitted hosts leeggemaak;

- ik probeer het met FileMaker Pro Advanced 16, 17 of 18. Maakt niks uit.

Iemand een idee welke opties er nog meer zijn?

De login is het allereerste dat opkomt, nog voordat een venster zichtbaar is. Dat op zich vind ik al raar, want volgens de documentatie van FileMaker zou eerst de layout moeten openen die je in de File Options aangeeft. Dus niet! Ook de debugger vraagt pas om een admin key NADAT de server om een login zeurt. 

Ter vergelijking heb ik een helemaal nieuw bestand aangemaakt waar alles wel volgens het boekje gaat. 

 

 

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...