Ga naar inhoud
  • 0

If-functie voor portal


Y&T

Vraag

ik heb een tabel met grondstoffen en een tabel met gevaarzinnen. Dan heb ik een koppelingstabel tussen de twee, waarin grondstof-ID en gevaarzin-ID staan. Een grondstof kan meerdere gevaarzinnen hebben. In een layout van grondstoffen heb ik een portal staan waarin ik alle gevaarzinnen zie die gelden voor de grondstof. Nu wil ik een if-functie gebruiken die kijkt of een gevaarzin geldt voor een grondstof of niet. Op een of andere manier lukt het me niet en krijg ik alleen een bevestigend antwoord als de betreffende gevaarzin als eerste in de portal staat. Hoe moet ik dit aanpakken?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een grondstof kan meerdere gevaarzinnen hebben dus er kunnen meerdere records van de tussentabel aan hangen. Je zoekt een bepaalde ID in de lijst van ID's die via de tussentabel aan de grondstof hangt. Met een patterncount of een filtervalue kun je bepalen of de betreffende ID in de lijst voorkomt.

 

Link naar reactie
  • 0

Een andere manier is om een relatie te leggen vanuit een global field naar het ID veld van de tussentabel. In de tussentabel maak je een veld #1 aan met de waarde 1. Als je de gezochte ID in de global zet en het veld #1 uitleest heb je automatisch False of True (leeg of 1 in dit geval). 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...