Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met datamigratie


Ari

Vraag

Ik ondervind regelmatig problemen bij het migreren van een database mbv de data migratietool. Als ik een nieuw veld heb aangemaakt werkt de index soms niet en moet ik de index uit- en aanzetten of het bestand recoveren. Daarnaast schiet regelmatig de standaard serial teller terug... Klant kan dan geen record meer aanmaken omdat het serienummer niet uniek is. Komt niet echt profi over en kost een hoop gedoe om het allemaal weer recht te zetten.

Voor het laatste probleem heb ik inmiddels onderstaande workaround maar het verliezen van de index blijft terugkomen (known bug)

https://community.claris.com/en/s/question/0D50H00006ezLhaSAE/corrupt-index-on-new-field-after-using-data-migration-tool

 

RightValues (   ExecuteSQL ( "SELECT " & 'sqlField ( PRODUCT::serialNumber ) & " FROM " & 'sqlTable ( PRODUCT::__ID ) ; "" ; "" ) ; 1 ) + 1

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gebruik je wél de nieuwste versie?

https://fmdl.filemaker.com/DEVREL/sdk/fm_data_migration_18.0.3.317_mac.zip

https://fmdl.filemaker.com/DEVREL/sdk/fm_data_migration_18.0.3.317_x64.zip

Wat bedoel je met het "verliezen" van de index van je serialnumber en wat is precies het probleem? Ik gebruik deze tool namelijk ook en heb dit probleem helemaal niet. Mijn serialnumbers worden keurig verhoogd, de laatst aangemaakte wordt met 1 vehoogd als instelling voor de eerstvolgende waarde.

Als je oude bestand corrupt of beschadigd is, dan zijn de resultaten mogelijk onvoorspelbaar, maar dat zou dan bij een handmatige import ook zo zijn.

Link naar reactie
  • 0

Als ik een nieuw veld aanmaak in de developers versie dan wil het wel eens voorkomen dat het veld geen index heeft in de productie versie. Dus als je daar een waarde in zet kun je daar niet op zoek of naar linken totdat je de index repareert. En dat gebeurt heel regelmatig.

Serial nummers worden soms gewoon teruggezet na update soms tot ergens halverwege in de reeks. Moet ik dus handmatig het eerstvolgende nummer gaan instellen of misschien een keer een script maken die dat automatisch doet.

In de tijd dat ik nog op de ouderwetse manier importeerde had ik deze problemen nooit.

Maar ik zal een kijken naar of ik de meest recente versie heb en of dat soelaas biedt.

Dank voor het meedenken

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...