Ik ondervind regelmatig problemen bij het migreren van een database mbv de data migratietool. Als ik een nieuw veld heb aangemaakt werkt de index soms niet en moet ik de index uit- en aanzetten of het bestand recoveren. Daarnaast schiet regelmatig de standaard serial teller terug... Klant kan dan geen record meer aanmaken omdat het serienummer niet uniek is. Komt niet echt profi over en kost een hoop gedoe om het allemaal weer recht te zetten.
Voor het laatste probleem heb ik inmiddels onderstaande workaround maar het verliezen van de index blijft terugkomen (known bug)
Vraag
Ari
Ik ondervind regelmatig problemen bij het migreren van een database mbv de data migratietool. Als ik een nieuw veld heb aangemaakt werkt de index soms niet en moet ik de index uit- en aanzetten of het bestand recoveren. Daarnaast schiet regelmatig de standaard serial teller terug... Klant kan dan geen record meer aanmaken omdat het serienummer niet uniek is. Komt niet echt profi over en kost een hoop gedoe om het allemaal weer recht te zetten.
Voor het laatste probleem heb ik inmiddels onderstaande workaround maar het verliezen van de index blijft terugkomen (known bug)
https://community.claris.com/en/s/question/0D50H00006ezLhaSAE/corrupt-index-on-new-field-after-using-data-migration-tool
RightValues ( ExecuteSQL ( "SELECT " & 'sqlField ( PRODUCT::serialNumber ) & " FROM " & 'sqlTable ( PRODUCT::__ID ) ; "" ; "" ) ; 1 ) + 1
Link naar reactie
2 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.